iş fikirleri, bayilik veren firmalar, franchising ve internetten para kazanma
Son Resimler
Sallanan sandalye ve bebek beşiği
Gezici konteyner Greentainer
Ninja temalı ürünler
Modüler ofis Tetra Shed
Aylık Arşiv
Ana Sayfa > Girişimcilik > Girişimcilerimiz sürekli yanlış yapıyor
Girişimcilerimiz sürekli yanlış yapıyor
girişimcilik
girişimcilik
İki haftadır bu sayfada, yeni iş kuracak olan girişimcilere yönelik olarak, gerek başarılı olmuş bir eski girişimci, gerekse bu konularda akademik bilgi birikimi olan bir bilim adamı olarak tavsiyelerimi yazıyorum. Yazdıklarımın önemli bir kısmı aynı zamanda sadece yeni iş kuracakları değil, şu anda kendi küçük işletmesini yöneten ve bir süredir girişimci olarak faaliyet gösteren okurlarımı da kapsıyor.
 
En baştan söylemeliyim ki bu sayfada okuduğunuz ya da okuyacak olduğunu önerileri ne başka bir kitapta ne de başka bir kaynakta bulabilirsiniz. Bulamazsınız, çünkü size girişimcilikle ilgili sözümona bilgi aktaranlar ya hayatlarında bakkal dükkânı bile işletmemişlerdir, ya da değineceğim bazı konular onlar için yeterince ‘ulvi’ olmad ığından üzerinde durmaya değer bulmamışlardır. Ulvi veya dünyevi, ben sizin başarısız olmamanız için gerekli olan tüm tavsiyelerimi bu sayfada anlatmaya çalışıyorum. O nedenle lütfen dikkatle okuyun, çünkü sizin için hayati öneme sahip olabilecek ipuçları bunlar.

EN GİRİŞİMCİ ÜLKEYİZ 
Bu konu Türkiye için özellikle önemli. Belki ilk defa duyacaksınız ama ülkemiz, Peru’yla birlikte dünyadaki en girişimci iki ülkeden biri olarak kabul ediliyor. Üstelik herkes Amerika’yı girişimciliğin cenneti zannederken bilmiyorlar ki Türkiye’de kendi işi olanların toplam çalışanlara oranı, ABD’nin dört misli. Peru’da ise aynı rakam 3.5. Yani esasen dünyanın girişimcilik anlamında en enerjik ülkesi olduğumuz bir gerçek. Bunun sebeplerinin daha çok ülkemizin kültüründe yattığını, açıklamalarımla birlikte sizlere anlatmıştım. Anlayacağınız ülkemiz zaten her halükarda yeni şirket kurma etkinliğinin yüksek olduğu bir ülke. Şimdi buna bir de şu gerçeği ekleyelim: Yeni iş kurma etkinliği, işsizliğin fazla olduğu sektörlerde, zamanlarda ve ortamlarda artıyor. Durumumuz malum. Tarihin işsizlik anlamında en kötü günlerinden geçiyoruz. Bu da, işini kaybeden insanların bugünlerde daha fazla kendi işlerini kurmaya yöneleceğini bize söylüyor.

SADECE 1’İ KALACAK 
Ama işte tam burada çok ciddi bir problem ortaya çıkıyor. Siz gazetelerin KOBİ’lere yağ çeken ekonomi sayfalarında okuduğunuz pırıltılı haberlerin, girişimcilik dünyasını yansıttığını sanıyorsunuz, ama yanılıyorsunuz. O haberler sadece münferit haberler ve gazetelerin olumlu mesaj yaymak gibi nedenini bir türlü anlamadığım yaklaşımları çerçevesinde çıkıyor. Kaldı ki, batmış KOBİ’lerin haberlerini yapacaksın da ne olacak? Ama işin gerçeği çok başka türlü. Bir kere bu yeni şirketler öyle benim daha önce bu sayfalarda uzun uzun anlattığım “yeni girişimcilik” sektörlerinde kurulmuyorlar. Yani ileri teknoloji içeren ve çok hızlı büyüme temposu potansiyeli taşıyan şirketler olmuyor bunlar. Hatta, bu şirketleri kuran insanların çok ama çok büyük çoğunluğu, şirketlerinde eleman çalıştırmak gibi bir hedefe sahip olmuyorlar. Tek kişilik bir şirket kurayım, kendimin efendisi olayım, kimsenin ağız kokusunu çekmeyeyim düşüncesi, bu şirketlerin kuruluşunun arkasındaki en büyük dürtü. Öte yandan, şimdi anlatacağım nedenlerle bu yeni girişimlerin batma riski çok ama çok büyük. Aslında üzülerek söylemeliyim ki, ülkemizdeki mevcut bakış açısıyla kurulacak olan her 10 yeni şirketten 9 tanesi büyük ihtimalle batacak. Batarken de kendisinin veya karısının, ya da kayınpederinin yıllardır biriktirdiği dünyalık parayı da yerin dibine gömecek. Bu, ne yazık ki girişimcilikle ilgili hayatın acı gerçeği. Ama bunu kimse size söylemeyecek. Eğer sayfanın diğer kısımlarını da okursanız, neden böyle söylediğimi gayet iyi anlar, ondan sonra girişim konusunu yeniden düşünürsünüz. Ve elbette gazetemizin bu sayfasını her hafta dikkatle okursunuz.

REKABETİN ÇOK YOĞUN OLDUĞU SEKTÖRLERDE ŞİRKET KURMAYIN 
Şimdi siz, gazetelerimizin ekonomi köşe yazarlarından bunca yıldır IMF, bütçe açığı, cari açık gibi yüksek konuları okumuş ve öğrenmiş ekonomi uzmanları olarak, yeni kurulacak şirketlerin, rekabetin nispeten az olduğu, o nedenle de başarı şansının yüksek olduğu sektörlere yöneleceğini beklersiniz değil mi? 

Mantık bunu söylüyor söylemesine de hayatın gerçeği ne yazık ki böyle değil. Yeni işletmelerin birçoğu, benim adına ‘yeni girişimcilik sektörleri’ dediğim ileri teknoloji ve hızlı büyüme potansiyeli taşıyan sektörlerde kurulmuyor. Tam tersine insanlar, son derece sıradan, son derece bildik, son derece dünyevi ve hiçbir enteresan özelliği olmayan sektörlerde yeni iş kuruyorlar. En çok da ticaret, perakende, hizmet ve inşaat gibi sektörler tercih ediliyor. Yani yeni bakkallar, yeni berber dükkânları, kuaförler, pideciler, büfeciler, tamirciler, pimapenciler, kuruyemişçiler, eğitim şirketleri falan gibi. Bu alanlar, bildiğiniz gibi, dünyanın neredeyse en eski sektörleri ve sektörün işleyişini bilmeyen yok gibi. Rakip sayısı da neredeyse sonsuz. Mesela size söyleyeyim, mevcut krizde işini kaybeden tepe yöneticiler arasında girişimci olanlar, yönetim danışmanlığı veya eğitim şirketi gibi şu anda binlerce rakibi olan alanları seçiyorlar. Yani işin esası, başarısız olma ihtimallerinin en yüksek olduğu alanlar bunlar. Şimdi sorabilirsiniz, “bu insanların kafası çalışmıyor da mı bu alanları seçiyorlar” diye? Şart değil. Bu seçimlerinin belli nesnel sebepleri olabiliyor. Birincisi, girişimci adayları çoğu defa kendilerinin daha önce çalışan olarak faaliyet gösterdikleri ve yakinen tanıdıkları sektörleri seçiyorlar. Yani aşçılar lokanta açıyor, berber çırakları berber dükkânı açıyor, eğitim şirketinde çalışan eğitim danışmanı eğitim şirketi kuruyor, taksi şirketleri kendi damasız taksi filosunu oluşturmaya çalışıyor. Bir tahmine göre, daha önce profesyonel olarak çalıştıkları sektörde girişimci olanların oranı, toplamın %45’i. Ama ne var ki bu sektörler genelde en fazla eleman çalıştıran ve haliyle en rekabetçi endüstriler oluyorlar. Sonuçta, girişimci adaylarımız finansal anlamda, rekabet anlamında ve kârlılık anlamında olabilecek en şanssız sektörleri seçiyorlar. Bu, rekabetin yüksek, kârların düşük ve iş başarısının zor olduğu sektörleri seçmelerinin ikinci bir nedeni de buralarda iş kurmanın nispeten daha kolay olması. Düşünün, bir ilaç firması için deney şirketi kurmak mı daha kolay, yoksa meydanda bir kuruyemişçi dükkânı açmak mı? Özetle söylemek gerekirse, girişimciler, şirket kuracakları sektörleri, bu sektörler yeni işletmeler açısından cazip olduğu için seçmiyorlar. Tam tersine, iş kuracakları endüstrileri, bu sektörde daha önce çalıştıkları için, bu sektörü tanıdıkları için, ya da bu sektörde iş kurmak kolay olduğu için seçiyorlar. Ama ne var ki bu alanlar zaten çoktan kaymağı alınmış geriye posası kalmış alanlar oluyorlar.


İŞ KURACAKLAR DİKKAT!

En kârlı sektörü seçin... 

Yeni iş kuracak insanlar çoğu kez en kârlı olabilecek sektörleri seçmiyorlar. Tam tersine, batma riskinin en yüksek olduğu sektörleri seçiyorlar. Üstelik bu garibanlara hiçbir Allah’ın kulu “evladım yanlış iş yapıyorsun” diye yol göstermiyor. Yeni bir işe kalkışacaksanız öncelikle seçtiğiniz alanın ya da sektörün kârlı bir alan olması gerektiği konusunu hiç aklınızdan çıkarmayın. Eğer bir girişimci adayıysanız, kuracağınız işin para kazanıp kazanamayacağını, yani başarılı olup olamayacağını daha en baştan bilmek istiyorsanız, kafanızdaki iş fikrini şu testten geçirin:

1. Kural: İş kurmayı düşündüğünüz sektörde ne kadar çok sayıda rakip varsa, sizin başarılı olma şansınız o kadar düşüktür. Şimdi düşünün, gireceğiniz işte kaç tane rakip var. 


2. Kural: İş kurmayı düşündüğünüz sektöre giriş, yani o sektörde yeni bir iş kurmak ne kadar kolaysa sizin başarı şansınız o kadar düşüktür. Siz nasıl kolay bir şekilde dükkân açabiliyorsanız, başkaları da aynı kolaylıkla iş kurabileceklerinden dolayı rakip sayısı artacaktır. 

3. Kural: Rakip sayısı artarsa fiyatlar düşer, kârlılık azalır. Herhangi bir sektörde ne kadar fazla rakip varsa, rakiplerin anlaşma ihtimali o kadar az olur. Bu da, fiyat kırma savaşına yol açar ki felaket tam burada başlar. O nedenle bu alanlardan özellikle uzak durmalısınız.

4. Kural: Sektördeki ürünler standart hale gelmişse, yani farklılık imkânı kalmamışsa para kazanamazsınız. Eğer iki ürün birbirine çok benziyorsa, müşteri ucuz olanı tercih eder. Girmeyi düşündüğünüz iş kolunda durum böyleyse işiniz çok zor.


KISSADAN HİSSE BATMAKTAN KURTULUN 
Sevgili girişimci adayı kardeşlerim, bu dediklerimi çok ama çok iyi dinlemelisiniz. Bugün kalkıştığınız yeni iş büyük ihtimalle yakında batacak. Neden diye soruyorsanız, sebeplerini bir bir saydım. O nedenle, eğer yeni bir iş kuracaksanız, yazdıklarımı ve yazacaklarımı dikkatle okuyun, sonra bir de aklına ve bilgisine güvendiğiniz eşiniz-dostunuzla tartışın. Ancak ondan sonra gidip yeni iş kurma riskine girin. Gözünüzü karartıp iş kurmaya falan kalkmayın, sonu vallahi hüsran olur.

Kaynak:Türkiye Gazetesi
Prof.Dr. Arman Kırım

Gelen Yorumlar
Toplam 17 yorum, 1-17 arası gösteriliyor, yeni tarihliler baştadır.Lütfen yorumunuzun içerisinde Telefon ve mail adresinizi yazmayınız. İletişime geçmek istediğiniz kişilere Google+, Facebook veya Twitter adresinizi yazmanız yeterlidir
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
aslında siz sürekli rakip arıyorsunuz arkadaşlar. yaptığınız işte iyi olmaya odaklanın. önce bununla başlayın. ardından işinizi pazarlayın; dikkatinizi çekerim ürünü demedim !!! ürünü değil işi pazarlayın. çünkü işinizi pazarlamak sizi kopyalatır. bu da pasif gelir elde etmenizi sağlar. ama satış için sürekli işin başında olmak zorunda kalırsınız. kazancınız da vasat olur.

rakip istemiyorsanız network (ağ) kurun. zaten gün içinde sürekli yapıyorsunuz ama paraya çevirmiyorsunuz maalesef. bunun tekniğini öğrenin, başkalarına öğretin ve işinizi büyütün. krizde dahi tüketilecek ürünleri üretin ya da üreten firmaları bulun. çünkü kriz de dahi bunların ciroları düşmeyecektir.

maliyetsiz bir iş olmasına dikkat edin. genelde "cebinden harcayarak iş kurma" tekniği kullanıldığından bu yazdığım bazılarına inandırıcı gelmeyecek. o yüzden işi yerinde görmelerini tavsiye ederim.

kısa vadede çok kazandırması yeni bir iş için iyi değildir. buna şüpheyle yaklaşmak lazım. sağlam iş yavaş artan ama hiç düşmeyen kazancı sağlamalıdır.

bu, hekimliğimin yanında 5 yıldır yaptığımın işin özetidir. tavsiye ederim.

demek istediğimi anlayanlar benimle bağlantı kurabilirler.
dr.emre.bilgic@hotmail.com
0 532 356 57 86
dr. emre bilgiç eklemiş. | 17 Eylül 2010 Saat 11:01
merhaba arkadaşlar değerli büyükler ben 15 senelik perdeciyim yani ölü bir kumasa hayat veriyorum bilmediğim yoktur perde konusunda bundan 7 sene önce askerden geldim ve iş bulamadım sektör az olduğundan giren arkadaşlar emekli olmaya karar veren insanlar 1 gün içinde aklıma fikir geldi ve el broşürü yaptırdım ve istanbulun elit semtlerinde evlerin posta kutularına hatta trafik ışıklarında dağıttım ve gerçekten 3 güne kalmadan telefonlar gelmeye başladı ne iş yapıyordum sizce (perde yıkama ve tamir)hiç masrafsız çünkü evimde çamaşır makinası ve ütü vardı evden alır tekrar eve takıyorum personelde annem ve eşimdi şimdi ise dükkanım 3 çalışanım var ve 2. dükkanı düşünüyorum he bu arada sen reklam yapıyosun diyenlerede evet reklam yapıyorum ve gerçekten başarmanın yolu bildiğininiz işin farklı dallarını düşünün derim ŞİŞLİDEN AKDAĞ PERDE TEMİZLİK VE TAMİRİ(0531 982 04 97)
ÇETİN AKDAĞ eklemiş. | 27 Temmuz 2010 Saat 00:11
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
Emre Bilgiç hocam sizinle irtibata geçmek istiyorum fakak iletişim bilgilerinizi yazmamışssınız ben yazıyorum görüşebilirsek ne ala....

ukilavuz@gmail.com

ugur eklemiş. | 26 Temmuz 2010 Saat 17:25
size yeni iş sektörü yaratabilecek altın bir kaç fikir:
- BAYANLARA ÖZEL NET CAFE ( zaten bayanlar int.kafelere gidiyor demeyin,sırf bayanların bulunduğu,ortamı ve düzeni bayanlara göre diyazn edilmiş,hatta işletmeciside bayan olacak bir mekan emin olun fark yaratacak tercih edilecektir)

- "ÇİN MARKET" evet bu tanımı google ye bile yazsanız çıkmaz isim fikri, sektör fikri tamamen bana aittir, aynı ne alırsan 1 liracılar gibi yalnız çin ürünlerinin satıldığı (elektronik,mekanik,süs eşyası,tamir takımları vs.vs.) bir market eminim dikkat çekecek rağbet görecektir.Çinde tedarikçi türk firması var,onlarla irtibata geçiyorsunuz istediğiniz ürünü en uygun yerlerden temin edip kalite kontrolden geçirip size gönderiyorlar.

isa haklı eklemiş. | 25 Temmuz 2010 Saat 13:31
aevim taşıma ev yemekleri olarak bende fikrimi söyleyeyim dedim şimdi girişimci olmayalım mı acaba ben 20 yıllık aşçıyım biz 3 nesildir aşçıyız atadan dededen ben işe temizlik çaycılıktan başladım bütün girdigim işlerde temizlik çay yemek diye üç işi birden yaptırıyorlardı son 7 8 yıldır artık aşçıyım çalıştıgım taşoronlar cateringler kuyu suyu yada gıdalara kıymaya soya ucuz yag ucuz eleman saglıksız koşullar eldiven almıyorlardı oderece gece çalışan aşçıları bir görün saç sakal önünüze süslü gelen gıdalar hiç mi ugur dündarda seyretmediniz tabi iyiler konumuz dışı biz ne yaptık ev ortamında kendi işimizi kurduk saglıklı leziz malzeme az öz girişimci olmayalımmı olalım kurtuşuş savaşında bu kadınlar çocuklarının battaniyeleri ile mermi taşıdı ölümü göze alarak nereye kadar sömürü her kes elini taşın altına koyacak kırizi bahane edip durumu iyi olan patronlar bile ssk sız eleman alımı 5 sene önce insanlar 500 eçalışıyorlardı şimdide 500 veriliyo girişimci olarak büyük oynamasanız bile 500 zaten kazanıyosunuz benim kanaatim işler yoluna girince bu halk bakalım 3 kuruşa çalışacakmı o zaman ne yapacaklar taşlar yerine oturacak evini geçindiremeyen insan mecbur girişimci oluyor öylede batmış böylede şans diyor ama tabiki analizleri dogru yapması gerekiyor yoksa bazılarının ekmegine bal sürülür bence ortak bişiyler yapılmalı tek başına koşturmak zor sevgiyle kalın aklı ve kalbi ortak kullanın dogru yolu buluyor insan NEVİM1966@HOTMAİL.COM 5392803719 BÜYÜKÇEKMECE EV YEMEGİ HİZMETLERİ
Nevim yıldırım eklemiş. | 16 Mart 2010 Saat 13:13
ben bayan girişimciyim ve rekabeti hayli yoğun olan bir işi yapmak istiyorum belki her adım başı olan riskli bir iş internet kafe işletmek ama bu işi yapmak istiyorum şimdi rekabeti çok diye vazmı geçeyim?rekabetsiz iş demek kimsenin yapmadığı belkide cesaret edemediği bir iştir yada yapmak aklına gelmemiştir aksi taktirde rekabetsiz iş yok hocam...
özgül çamlı eklemiş. | 15 Mart 2010 Saat 15:08
ŞUAN DÜNYADA ve ülkemizde de organik ürünler ,tarım vs..çok fazla önem taşımakta .neden bizim topraklarımızı biz değerlendiremiyoruz...çocuklarımıza bu güzel tatları nasıl miras bıraksak diye düşüneceğimize ,işin kolayına kaçıyoruz.benim dedem yıllarca çiftçilik yaptı,harika şeyler üretti,yedik.ben de torunlarıma bütün çocuklara bu güzellikleri bırakmak istiyorum.ama gübre pahalı sermaye yok vs. vs....şimdi düşünüyorum biz ve bizim gibi şehirde büyüyen çocuklar bunları görmeli...neler yapabiliriz ...fikri olan var mı?
devrimterzi eklemiş. | 06 Mart 2010 Saat 20:03
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
BENCE HİÇ BİŞEYE GİRİŞMEYELİM ÇÜNKÜ RAKİPSİZ VE REKABETSİZ NE KADAR İŞ KOLU VAR Kİ HOCAYA GÖRE BİZ GİDELİM KASAPSAK BÜYÜK MARKETİN (SERMAYENİN)KASAP REYONUNA TEKSTİLSE TEKSTİL REYONUNA AŞÇI İSEN HAZIR GIDA REYONUNA BÖLELİKLE BİZ ÇALIŞALIM NASILSA BÜYÜKLERLE BAŞ EDEBİLECEK SERMAYEMİZ YOK ULUSCA HEPİMİZ GİDİP ONLARA ÇALIŞALIM NASILSA BATICAZ GİRİŞİM MİRİŞİM BOŞ BÖYLELİKLE KARIMIZI ANAMIZI BABAMIZI BİRİKİMLERİNİ HEBA ETMİYELİİM ZOR DURUMDA BIRAKMIYALIM BÖYLELİKE BİZ KAZANMAYALIM BÜYÜKLER KAZANSIN BİZ GİRİŞMEYELİM ONLAR GİRİŞŞİN BÖYLECE HEP KAZANALIM ONLAR KAYBETSİN ))
SERKAN AKAY eklemiş. | 02 Mart 2010 Saat 14:51
benim kendi düşündüğüm iki iş var gerekli sermayeniz varsa düşünülebilecek işler... birincisi halı yıkama fabrikası... daha çok bu işin az olduğu il ve ilçelerde senede 60,000 m2 halıya kadar çıkabiliyor iş imkanı... sermaye fabrikanın büyüklüğüne ekipmanın özelliklerine göre 10.000 den 100,000 tl ye kadar çıkabiliyor... bir diğeri ise poşet imalatı... günümüzdeki her esnafa gerekli olan şey poşet baskılı baskısız... tabi bu işler sermaye isteyen işler ama bana göre kar marjı yüksek ve pazarı büyük işler...
ümit olgac eklemiş. | 27 Şubat 2010 Saat 18:12
hocam ve arkadaşlar başarının sırrı şunlardır.1.işi doğru yerde kurmak.2.işi dükkana göre kurmak.3.kaliteyi uyguna satmak.4.kaliteden asla şaşmamak.5.müşterinin güvenini kazanmak.6.müşteriyi kaz görmemek.güler yüzlü olmak.7.müşteriye değer verdiğinizi ona hissettirmek.8.kesinlikle ama kesinlikle doğal olmak,yapmacık davranmamak.9.sonuncusu müşteriyi mutlu etmek.bunların sonucunda pahallıda olsanız,uzakta olsanız müşteri sizi tercih edecektir.saygılarsunar başarılar dilerim.
doğan budak eklemiş. | 27 Şubat 2010 Saat 14:54
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
HOCAM YAZDIKLARINIZA KATILIYORUM. ÇOK GÜZEL AÇIKLAMIŞSINIZ BAZI ŞEYLERİ BEN ŞU NU DİYORUM BİZİM İNSANIMIZ ACELECİ DAVRANIYR İŞ KONUSUNDA ARAŞTIRMA YAPMADAN EĞİTİMİNİ ALMADAN FİZBİLİTE RAPORUNU DÜZGÜN YAPMADAN GİRİYOR İŞE , BAĞZI İŞLERİN SONU HÜSRANLA BİTİYOR BÖYLELİKLE
SİZE BİR ÖRNEK SUNMAK İSTİYORUM. BİZİM İLÇEMİZ 40 BİN NUFUSLU BİR YER GEÇEN SENE BİZİM İLÇEDE 35 TANE KURUYEMİŞCİ DÜKKANI VARDI GAYET HERKEZ GÜZEL KAZANIYORDU . BUSENE 60 TANEYE ÇIKTI BU DÜKKANLARIN SAYISI NASIL YÜKSELDİ DİYE SORARSANIZ. ŞÖYLE BABA MEMET AMCANI OĞLU HASAN VARYA E OĞLUM KURUYEMİ DÜKANINDAN ÇOK PARA KAZANIYORMUŞ BANA BİRAZ SERMAYE VERSEN DE BİZ DE AÇSAK BİR TANE TABİKİ OĞLUM HEMEN AÇALIM BİR TANE AÇTILAR AMA ÇOĞU BİR SENE BİLE DAYANAMADI ŞU ANDA BİZİM İLÇEMİZ DE KALLA , KALA 20 TANE KURUYEMİŞ Cİ DÜKKANI KALDI. KISACASI ŞU MEHMET KAZANIYOR DİYE BEN DE KAZANACAM DİYE BİR ŞEY YOK YANLIŞ BİR ZİHNİYET DİYE DÜŞÜNÜYORUM. AMA GERÇE ŞU Kİ EĞTİMSİZ VE ÇALIŞMADAN VE EMEK VERMEDEN ÇOK KAZANMANIN YOLU HİÇBİR ZAMAN YOKTUR. EĞTİM VE BİLGİ VE BECERİ ŞART
MUSTAFA eklemiş. | 27 Şubat 2010 Saat 09:53
rakipsiz bir soktor bilmiyorum o zaman bu durumda sizin soyledikleriniz cozum uretmiyor ...bulundugum ulkede rekabet cok fazla ...uretime yonelik bir sey yapsam sermayem az...ayrica rakiopsiz yeni birseyde cok onemli bir risk yok mu?ya tutmazsa ?daha once hic yemediginiz bir yemegi musteriye nasil kabul ettireceksiniz?dedikleriniz bir olcude dogru belki ama cozum getirmiyor...


bunu yazan arkadasa cevabım:
tup bebek uzmanı bır doktorum. ayrıca rakıpsiz bır işin proje yurutucusuyum. eger merak edıyorsanız tanısır ve konusuruz...saygılar
emre bılgıc eklemiş. | 26 Şubat 2010 Saat 18:27
girişimcilik kelimesi çok yontuldu girişimci girişirken ben zengin olayım diye değil karnımı doyurabilirmiyim die birşeyler yapıyor. bence girişimci para sorunu olmayan insanların yaptığı yatırımlara denir ve tutmasa bile onları takdir eder bizim millet hayallerinin peşinden koşuyor adam derler. ayrıca bulundugum yerde ve sektörde en son işe giren kişiyim ve işlerim gayet iyi yukarıdaki yazı falcılık yapmış. bakın ben de yazabiliyorum.bize neleri yapmamamızı söylemeyi bırakıp alın size fikir diyebilen biri çıkar mı sizce? bence çıkmaz
fatih özkan eklemiş. | 26 Şubat 2010 Saat 15:25
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
lütfen birisi de bilmediğimiz birşey yazsın şaşırtsın bizi
fatih özkan eklemiş. | 26 Şubat 2010 Saat 15:05
MERHABA İŞTE SİZE YEPYENİ BİR İŞ SEKTÖRÜ ." BUHARLI OTO TEMİZLEME " " BUHARLI MOBİL TEMİZLEME SİSTEMLERİ ". AVRUPA DA RESTAURANT,BAR,CATERİNG VE OTO TEMİZLEMEDE KULLANILAN DETERJAN,İLAÇ,SOLÜSYONLARA SON.. TÜM TEMİZLİK İŞLERİNDE KULLANABİLECEĞİNİZ ELEKTRİKLİ VE DİZEL MAKİNALAR İLE 10.000 TL GİBİ CÜZZİ RAKAMLARLA KOMPLE SET.EĞİTİM ÜCRETSİZ VERİLMEKTEDİR. İRTİBAT ; ukilavuz@gmail.com 0532 632 70 85
www.otosauna.com
UGUR KILAVUZ eklemiş. | 25 Şubat 2010 Saat 22:18
hOCAM HAKLI OLDUĞUNUZ YER KADAR HAKSIZ YERLERDE VAR.ÖNEMLİ OLAN REKABETİ OLAN İŞ AÇMAMAKDAN ÇOK NE İŞ YAPARSANIZ YAPIN YAPTIĞINIZ İŞTE DÜRÜST,MÜŞTERİYE HİZMET VE DOĞRU YERDE AÇMAK VARDIR BENCE.
BAKKAL DÜŞÜNÜN(BAKKAL ÖRNEĞİ VERDİĞİNİZDEN YAZIYORUM )BÜYÜMEKTE OLAN BİR MAHALLEYE AÇMAK MANTIĞI VARKEN BAKKAL OLAN BİR YERE BAKKAL AÇINCA İLLAKİ İŞ YAPAMAZSINIZ.
YANİ KISACA DEDİKLERİNİZE KATILMAKLA BİRLİKTE BAŞKASININ YANINDA ÇALIŞMAKTAN NE İŞ YAPARSANAIZ YAPIN DAHA İYİDİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
İYİ ÇALIŞMALAR
mETİN bALTACI eklemiş. | 25 Şubat 2010 Saat 16:31
rakipsiz bir soktor bilmiyorum o zaman bu durumda sizin soyledikleriniz cozum uretmiyor ...bulundugum ulkede rekabet cok fazla ...uretime yonelik bir sey yapsam sermayem az...ayrica rakiopsiz yeni birseyde cok onemli bir risk yok mu?ya tutmazsa ?daha once hic yemediginiz bir yemegi musteriye nasil kabul ettireceksiniz?dedikleriniz bir olcude dogru belki ama cozum getirmiyor...
ogrenci eklemiş. | 25 Şubat 2010 Saat 07:56
Yorum Ekleyin
Başlık
Yorum
Ad Soyadınız
Mail
Web Sitesi
Beni hatirla
Yeni bir yorum geldiginde haber verin.
Lütfen Cevaplayın
3+4 kaçtır? 

Ara

İletişim ve Reklam

Gizlilik Bildirimi

Morfikirler rss

Morfikirler