Gelen Yorumlar
Toplam 27 yorum,
1-27 arası gösteriliyor, yeni tarihliler baştadır.Lütfen yorumunuzun içerisinde Telefon ve mail adresinizi yazmayınız. İletişime geçmek istediğiniz kişilere Google+, Facebook veya Twitter adresinizi yazmanız yeterlidir
17 Eylül tarihinde İatanbul Bakkallar Odası Yönetim Kuruluna " Bakkallarla Dayanışma ve Bakkalı Geliştirme Projesi " adıyla bakkalların kurumsal bir sistem içerisinde birleşmesinin nasıl sağlanabileceğiyle ilgili bir sunum yaptık. Şu anda projenin detaylarıyla ilgili çalışmalarımız devam etmektedir.
Selim KILIÇ
0 532 564 62 40
www.bakkaltedarik.com
Hüseyin Ekici'nin anlattığına tamamiyle katılıyorum.3 kuruş fazla para kazanayım diye ayaküstü dolandırıcılık yapan bakkallar çok olduğu gibi hakikaten de başın sıkıştığında borç istenilen bakkallar da çok..Hele var bir tane bir yer aha isim yer adres bile vermek istiyorum o kadar nefret ediyorum o adamdan.İstanbul Şehremini Saraymeydanı'nda fırının karşı sırasında şişko bir adamın işlettiği kuruyemişçi dükkanı var.Bu kadar şerefsiz bir insan olamaz.İlk defa girsen bile o dükkana sanki on yıllık tanıyormuş gibi davranır sana.Ondan sonra kafasına göre fiyat uydurur.3 kere gittim kontör almaya 6 ay içersinde 3ünde de birbirinden farklı fahiş fiyatlar sundu bana.E böyle olunca da burnumun dibinde dahi olsa asla gitmem oraya.
Nesim Mahmut Palazoğlu eklemiş.
| 26 Ağustos 2010 Saat
16:27
Murat bey,
Zaten tek başına tüm bu başlıkların üstesinden gelmek mümkün değil. Ve çok maliyetli bir çalışmadır. Benim önerimde her bir bakkal kendi ticari faaliyetine devam ederken ,aynı zamanda bir sistemin parçası olacak.Her bir Bim mağazasının sahibinin ,orada çalışan kişiler olduğunu düşününüz.Yani teke tek başarılamayacak bir çalışmayı elbirliği ile başarmayı öneriyorum.,
Selamlar
Selim KILIÇ
0 532 564 62 40
selim.kilic1@hotmail.com
Selim bey gerçekten güzel şeyler yazmış. Fakat bu dediği operasyon uygulamalarını yapabilecek finansal güç ve insan kaynağı olsa bakkallar zaten kelimenin tam anlamıyla uçardı :) Böyle kapsamlı bir çalışma yapmak milyonlarca Türk Lirasına mal olur. Bence bakkal arkadaşların yapması gereken şey kendi illerinde toplu olarak mal almalarıdır. Dükkanlarında satacakları malların hepsini (yani perakende diliyle asortmanlarını) belirler, herkes dükkanında o asortmandan malları-markaları bulundurmak konusunda anlaşır ve o malları toplu olarak ucuza alırlar.BAKIN O ZAMAN O MARKALARI SATANLAR SİZLERE NASIL DA GÜZEL TAVİZ VERİYORLAR,PEŞİNİZDEN AYRILMIYORLAR. Tabii birde dükkanlarında etiket ve barkod sistemine geçmeleri şart. AYRICA BU TOPLU ALIM ŞİRKETLERİ BAKKAL ODALARI BAŞKANLARININ KENDİ KURDUKLARI TOPTANCI FİRMASI (BKZ: İZMİR BAKKALLAR ODASI) OLMAMALIDIR. HER KATILIMCININ EŞİT PAYI OLAN SATIN ALMA ŞİRKETİ OLMALIDIR. YOKSA BEN NE ANLADIM BU İŞTEN, SADECE ODA BAŞKANI SERVETİNE SERVET KATAR!! ÇOK YAŞASIN BAKKAL KARDEŞ!
Murat eklemiş.
| 28 Nisan 2010 Saat
23:27
MERHABA .Geçenlerde bakkalar ile ilgili bir haberde ,buyük alışveriş firmalara balanabilir diye bilen varmı varsa açiklarsa memnun olurum.
murat erdem eklemiş.
| 28 Nisan 2010 Saat
11:37
14 yıllık esnafım 1996 senesinden 2004 senesine kadar müşteri portföyü oldukça iyiydi sonra ekonomik krizin etkilerini çok ağır bir şekilde yaşamaya başladık dayanamayan bir çok arkadaşımız mekanını kapatmak zorunda kaldı.Şimdi ise konuşulan bir söz var ortada Sayın BAŞBAKAN'ım diyorki "batanlar işini bilmeyenlerdir,işini bilmezsen tabii batarsın"batan arkadaşlarımızın çoğu baba mesleğini bıraktı nerden bakarsanız 40-45 senelik bir tecrübe şimdi soruyorum 45 sene işini bilen esnafım akıl zaafiyetimi yaşadı da bildiklerini unuttu? En büyük suç yine bizlerin suçudur hipermarketler ve yan kolları bütün çevremizi sararken sadece seyrettik ve hala seyretmeye devam ediyoruz ,sadece yakınıyoruz ve acaba daha neler olacak diye izliyoruz.Bu vakitten sonra sadece Bakkal esnafı değil bütün iş kollarındaki küçük esnaf için alarm zilleri çalmaya başlamıştır.Yabancı ortaklı büyük alış veriş zincirleri kazancın büyük kısmını kendi ülkelerine taşımakla kalmıyor üretilen katma değeride, kendi gücü ile katma değer yaratan vergi veren küçük işletmeleride yok ediyor.Küçük işletmeleri korumak kanunlarla olur bizi yönetenler vergi gelirlerindeki düşüşü, çalışan kesimin sırtına yüklediği ek vergilerle götürmeye çalışıyor bakalım koyundan daha kaç post çıkacak ? izleyip göreceğiz
ismet kafkas eklemiş.
| 02 Nisan 2010 Saat
21:29
13 market sektöründe satınalma yöneticiliği yaptım. Bakkalların ,gerek yerel ve ulusal market zincirleri, gerekse de discount mağazacılık sebebiyle içinde bulundukları çaresizliklerine karşı bir bütünün parçası haline gelmelerini organize eden bir projem var.Bu projeyi sizinle paylaşmak istiyorum.
Her birim kendi bireysel ticaretine devam ederken , tek bir kurumsal şemsiye altında bulunarak kendisini yönlendiren ve rekabetçi kılan ,reklam tanıtım ve teknik desteğin sağlandığı bir sistem kurulması planlanmaktadır.Her birim büyük bir sistemin ,parçası olacaktır.
Proje genel hatlarıyla aşağıdadır.Araştırmalarıma göre genellikle işin toplu satınalması üzerinde çalışmalar var. Kooperatif,toplu tüketim vs gibi. Ancak, saha organizasyonuyla ilgili bir çalışma göremedim. Böyle bir projenin hayata geçirilmesinin sektör açısından faydalı olacağı inancındayım.
Projenin genel hatları aşağıdadır ;
1- Hizmet kalitesini artıracak ekipman çözümleri
2- Ticareti geliştirmeye yönelik çözümler
3- Ürün portföyü oluşturmaya yönelik çözümler,
4- Stok ve sipariş yönetimi çözümleri,
5- Maliyet azaltıcı çözümler,
6- Müşteri sayısını artırıcı çözümler,
7- Satışı ve sepet ortalamasını artırıcı çözümler,
8- Tanzim teşhire yönelik çözümler,
9- Satın alma gücünü artırıcı çözümler,
10- Eğitim desteği,
11- Web tabanlı satış destek ve satın alma yapabilmek için çözümler,
12- Reklam ve tanıtım desteği,
13- Kampanyalar ve ortak el ilanı çözümleri,
14- Ortak kart projesi ve puan kartın uygulama çalışması
15- Franchising uygulamaları,
16- Bakkallar için PL çalışması
17- Marketlerle rekabet ettirici aktivite çalışmaları,
18- Barkod sistemine geçiş için çözümler
19-
20-
daha başka hususlar ilave edilebilir.
Sıkıntı içindeki bakkal esnafımızın bu konularla ilgili değerlendirmesini almak istiyorum.mail adresimden veya telefonla iletişim kurabiliriz.
Selim KILIÇ
0 532 564 62 40
msn : selim.kilic1@hotmail.com
İstanbul/Üsküdar
Selim KILIÇ eklemiş.
| 03 Mart 2010 Saat
09:03
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
bir müşteri olarak bir şeyler yazmak istedim...son zamanlarda üzerine daha da çok düşünülen bu konu da müşterilerin de sizlere fikir verecegi inancındayım.artık ekspres marketlerinde sayısı artmakta,ben her seyin ihyiyaçtan doğduğuna inanırım.bu market,hipermarket ve gross marketlerin artmasını da buna baglıyorum.müşteri tatminini saglamak her işletmenin ayakta kalması için olması gereken temel unsurlardan birisidir.
bakkalların fiziki çevre koşulları da tüketicinin tercihini bakkaldan yana kullanması için önem taşır.hijyene,raf düzenine,gelen müşteriye karşı olan tutuma,alıcı satıcı arasındaki ilişkiye önem vermeyen bir bakkal fazla tercih edilmiyor.örneğin;bir telefon ile ekmek istediğiniz bakkal ekmeği size poşetsiz getiriyorsa bu bakkaldan kaç kere ekmek alırdınız.?bir kaç kere market poşetleriyle girdiğiniz bakkalınızın size tavır yapması üzerine siz o bakkala kaç kez daha girersiniz.?...bir genelleme yapmak doğru olmaz elbetteki,her bakkal aynı davranıyor diye bir şey yok...bu sorunu ele almaya;müşteriden,müşterinin istek ve ihtiyaçlarından yola çıkılarak başlanılabilir...önceden sizden alışveriş yapan fakat zamanla sizden uzaklaşan müşterilerinize niçin sizi tercih etmedikleri konusunda bir soru yönelterek bir adım atabilirsiniz mesela....saygılarımla...
elif öztürk eklemiş.
| 28 Şubat 2010 Saat
21:27
Saygıdeğer meslektaşlarım.Eğer bu yazı yazacak kadar ve ya diğer mesajları inceleme vakit buliyorsam ,demekki işin gidişatı malüm.Bu demek değilki yazı yazmıyanlar işi tıkırında yani yoğun olduğunu.Degerli kardeşlerim bakkalın önemi açısından bir örnek göstermek istiyorum.düşün bir bakkal komşularına müşterilere kyarsız satış yaparsa kedisi batar ve kimseye iyilik yapmış olmaz.Yani tüketici ücuz aldı şey tüketim artırır tasruf etmez.Marketlerde Fiyat etiketlerde eksi bir kuruş yazılır biliyorsunus 59-99 vesaire.Bu piskolojik bir etki eder fazla bir yararı olmaz.Zaten kuruş küsuratı olmaz.Kaldıki bakalda fiyatlar küçuk fark olması çök normal.Buda ayrı bir hizmetin bir karşılığı.Emek bizden rızık ALLAHttandır.ALLAH CC.kimsenin hakkı zayii etirmez.ALLAHA emanet olun.MURAT ERDEM.
MURAT ERDEM eklemiş.
| 18 Şubat 2010 Saat
10:42
herkeze merhaba.yaklaşık olarak 10 yıldır bakkal işletmecisiyim.her meslektaşım gibi tüm zorluklarına rağmen alternatif bi işim olmadığı için mecburumda.ölümden başka herşeye çözüm bulunan dünyamızda bu sekmente çalışan kardeşlerimizin sorununa neden bi çözüm bulunamıyor.bana göre vatandaşımış kendisine açılmış kefilsiz faizsiz krediye bile nankörlük edecek kadar aslından benliğinden uzak yaşar hale gelmesindendir.özentilerle yaşar hale gelmiş bi toplum olduk.öz kültürümüzden uzak emperyalizmin oyuncağı haline geldik.gözlemlediğim kadar parakende sektörümüz yabancıların eline geçmek üzere.daha fazla sömürülmek için bizde uygun bi millet haline geldik zaten.canım milletime şu sözü söylemek isterim.özüne dön.kendine gel dostunu bil.bu dünya fani .bu işler baki deyil gerçeği gör bil kıyasla.neden niçin böyle sebebne .ülke sermeyesi ülkeni terkediyor bidaha dönmeyecek şekilde.dönersede sana dönmüş namlu olacağını unutmayınız.bü millet bu güne gelene kadar nelere maruz kaldı ne badireler atlattı.gelin millet olrak biririmizin dertlerini samimi şekilde çözmeye çalışalım.benim aklımda bi çözüm varbakkallar odası buişe bi standart getirmeli sermaye ve mekan olarak.bakkalar adına arcı görevi üslenim uygun mal alımı sağlamalı.seminerler düzenleyerek biliçli bakkalcılığa geçmeli.saygılarımla......
ceyhan çabuk eklemiş.
| 15 Şubat 2010 Saat
12:46
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
SADECE AVRUPADAKİ ÖRNEKLERİ UYGULAYALIM YETER AMA ONA BİLE KARŞILAR
DÜNYANIN NERESİNDE VAR BİNLERCE ESNAFIN ARASINA GETİR ALIŞVERİŞ MERKEZİNİ DİK.BU OLAY AVM BAKKAL OLAYI DEĞİL.YANİ OLAYI GETİRİP BAKKALLA İNDİRGEYİP
GERÇEKLERDEN SAPTIRMAYALIM.AVM LER BÜNYELERİNDE NEYİ SATMIYOKİ GİYİMİNDEN MUSLUĞUNA ZÜCCACİYEDEN ARABA LASTİĞİNE KADAR HERŞEY.HA SATILMASINMI SATILSIN AMA BUNU AVRUPA ÇÖZMÜŞ ARAMAYA BULMAYA GEREK YOK.
BU OLAY BAKKAL MESELESİ DEĞİL ESNAFIN ÖLÜM KALIM MÜCADELESİ.MAHALLEDEKİ HANGİ ESNAF BUNDAN ETKİLENMİYOR
UYANIN ESNAF ARKADAŞLAR
DENİZ DENİZ eklemiş.
| 03 Şubat 2010 Saat
10:35
değerli ticaret arkadaşlarım kısacası emperyaliz bi ülkede yaşıyoruz güçlü olan kazanıyur bizlerde kendi yağımızda kavruluyoruz
iskender büyük eklemiş.
| 18 Ocak 2010 Saat
19:50
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
merhaba bakkal kardeşlerim.küçük bakkal dükanı sadece yakın komşulara hitab eder.cadede olursa yoldan geçenlerden de istifade eder.yani bakkalın önemi bir ailenin ihtiyaç duydukları acil mamülün en yakın yerden temin etmesidir.küçük bebeği olan bir ane,yada yaşlı bir dede veya nine veya o an parası olmayabilir,çök önemli bir muesesi bence.fakkat bu muesesi ayakta tutmak zordur.sermaye çok önemli.mutlaka döner sermaye olmalıdır.borç veriliyorsa mutlaka borçla alınacak.dükanda önemli temel ihtiyaçları bulunduracak.ödemede sıkışiyorsan kredi kartile destekliceksın.muşterinin gücüne gore iki kalite iki ayrı fiyat olacak.malümunuz üzere şimdi bir kriz hisedilmektir.bu krize karşı alınmase gereken tedbirler olacak. 1 BORÇ LİMİTİ SINIRLANDIRMAK.2GEREKSİZ VAZLA MAL ALMAMAKTIR.3HESABI İYİ TUTUP SERMAYE KORUMAK.4SOUK HAVALARDA MEŞ RUBAT DOLABI GECE KAPATABİLİR.5BORCÜ OLAN MÜŞTERİYE,borç limitini taksitlendirmek sadece zaruri malar yazdırmak.Bakkalı ayakta tutmak desteklemek müşterilerin görevidir.Bakkalı borçla ezdirmek büyük vebaldir.İkinci problem imalatçi firmalar fıyatları herkeze eşit fiyatlarla satış yapmak.yoksa haksız rekabete sebebiyet olur.diger dilek ve temeniler meslektaşlarımdan bekliyorum.hayırlı işler.
MURAT ERDEM eklemiş.
| 11 Ocak 2010 Saat
11:44
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
madem bakkalların kalkmasını düşünüyorsun peki her yerde marketin olacagını sanıyor musun imkansız market acanlarda işlerini biliyorlar onlar en kalabalık yerde konumlanıyor senın benım ıstedıgım yerde deyıl bakkalın degerını bılın bu atalarımızdan gelen gecim teknesi ya bıde suc fırmalarda markete verdıgı fıyattan bızede versın bızde market fıyatında satalım bunu da yapmıyorlar ve bız vatandasa mahcup oluyoruz
şenol yıldız eklemiş.
| 06 Ocak 2010 Saat
09:11
BEŞ SENEDEN BERİ BAKKAL İŞLETİYORUM.MAHALE İÇİN BAKKAL OLMASA OLMAZ DİYE DÜŞÜNİYORUM.SABAH ERKEN SAAT 6.30 DA AÇIP SAAT 22 İLA 24ARASI KAPANIR.ERKEN İŞE VEYA OKULA GİDENLER İHTİYACINI KARŞİLARLARİ.PEŞİN PARA OLMAYIP VERESİYE ALMAK ZORUNDA KALIRLAR.HATA BAZEN BORÇ PARA İHTİYACI OLUR.VEYA EKSİK PARA ÇİKA BİLİR.MİNACIK ÇOCUĞUN ELİNE KAĞIT NOTU GÖNDERİP İHTİYAÇLARI BİLDİRİLER.KİMİ EV ANAHTARI BRAKIR KİMİ HER HANGİ BİR EMANET.ADRES SORAN OLUR.BANKACİLAR MAZACILAR REFERANS ARAŞTIRMA YAPARLAR.KİMİ TELEFON VEYA TERAZİ KULANMAK İSTER.PARA BOZDURUP VEYA BÜTÜNLETMESINI İTER.BÜTÜN BUNLAR HEPİMİZ İHTİYACIMIZ OLABİLİR.BUNA KARŞILIĞI BEKLEMEDEN YAPARIZ.BİRDE TİCARİ BOYUTU VARDIR.BAKALDA TEMEL İHTİYAÇ MALARI TEMİN EDİP NORMAL FİYATLA SATMAK GEREKLİDİR.DÜKAN TEMİZ VE DÜZENLİ OLMALIDIR.TÜKETİM TARİHİ DİKKAT ETMELİ.SATICI MUTLAKA DÜZENLİ SAĞLIK KONTRLDEN GEÇMELİDİR.KENDİ VUCUT VE ELBİSESİ TEMİZ OLMALI BUNA TRNAK SAÇ SAKAL DAHİL. BAKKAL AMCA SABIRLI ŞEFKATLI ALNAYIŞLI VE CÖMERT OLMALI.BÜTÜN BUNLAR BAKKALIN MENFATİNE DÖNER. MÜŞTERİNİ MEMNUN EDEN SATIŞ ARTAR KYAR DA ARTAR.TABİKİ EKSİKLERİMİZ VARDIR GİDERME YOLUNU BULALIM.KENDİMİZİ GELİŞTİRELİM.KİMKİ KÜÇÜK BİR İYİLİK YAPARSA ONU BULUR.KÖTÜLUK YAPARSA CEZASINI ÇEKER.UNUTMAYALIM HALKA HİZMET HAKA HIZMET DEMEKTİR.İNSANI PARA İÇİN DEĞİL PARA İNSAN İÇİN HRCİYALIM.
ÇÜNKÜ PARA ÇÖK İYİ BİR KÖLESİDİR VE ÇÖK KÖTÜ BİR EFENDİSİ....VE SELAM.
MURAT ERDEM İSTANBUL eklemiş.
| 28 Kasım 2009 Saat
16:17
10 yıldan beri bakkal dük.işletiyorum 22 yaşında başladım 32 yaşındayım hayatımın baharını bu işte kaybettim etrafımda 15 tane yerel market var ve bunca yıl anca karnımız doyuyor halen de marketlere çözüm bulamadılar her geçen gün yenisi açılıyor ama yapıcak bir iş yok sosyal faliyetin yok hemde hiç açık ceza evi ama bu saatten sonra ne iş yapacan bu zamanda bu krizde çok zor allah herkezin yolunu açık etsin..
Morfikirler: Yeni yorum eklendi.
bakkallar her zaman haklıdır
ramazan aydın eklemiş.
| 10 Kasım 2009 Saat
18:32
ben bi bakkal kızı olarak marketlerin bakkalları,kasapları, ve giyim mağazalarını öldürdüğünü düşünüyorum...
gülizar eklemiş.
| 15 Mayıs 2009 Saat
19:52
ARKADAŞLAR METRO MARKETLERİNİN "BAKKAL NASIL KURTULUR?" DİYE HARİKA BİR MAKALESİ VAR. BENCE BİR GÖZ ATIN:
http://www.metro-tr.com/servlet/PB/show/1115061_l8/BAKKAL_web.pdf
Emre eklemiş.
| 15 Mayıs 2009 Saat
08:47
slm bakkal düşmanı arkadaşlar ben yozgatın sarıkaya ilçesi terzili kasabasında bakkal çalıştırıyorum vatan daşın yükünü biz çekiyoruz 9 bin 10 bin tl alacak var adam parası olmayınca bize parası olunca büyük markaetlere koşuyor varmı böyle bir mantık sigara yaz ekmeği yaz dünyada böyle birşey varmı adam başı sıkşsa para bile veriyoruz genede kıymetimiz bilinmiyo büyük marketler nerdeyse köylere bile gelecekler marketler bir kaç şeyi ucuz gösterip başka şeylerde kazık atıyorlar vatandaşda ucuz sanıyo gersini siz düşünün.
selahattin eklemiş.
| 14 Mayıs 2009 Saat
13:20
morfikirler: Yeni yorum eklendi.
amerikada "convenient store" bakkala en yakin isletme. bu kucuk bakkalimsi dukkanlarda buyuk marketlerle kapisabilmek icin iceride kahve,sicak cikolata, turunden yolda yururken aklina etsiginde ya da arabada dur surda iki dakka duralim bir kahve alalim dediginiz dukkanlar mevcut.bu adamlar sans oyunlari satiyo,ayni zamanda araba aksesuarlari, hazir jelatin icinde sadcvicler falan.bence bakkallar herseyi bulundurmak yerine adami bu bakkala nasil sokarim ilk once bunu dusunmeli.lotto oynayama gelir bi kahve alir aklina gelir ekmek alir..arabasinin silecek suyu bitmistir onu gorur, karni acikir sandvic alir..kirtasiye urunleri koyarsin..yani bu bakkallar insanlar bakkalin icindeyken musterilerini baska seyler almaya da (aklina getirmeye) calismali bence.marketlerle ne fiyat ne cesit ne kalitede yaric=sacak bakkal varmi?yok olamaz da..insan kahve almak icin markete ugramaz ama bakkala ugrar.yani bir suru servisi verir hale gelmesi lazim bunu da tabiki tek bir insan yapamaz.iki uc kisiyle olur bu dedigim.bakkallar mal secerken acil ihtiyaclara,ve marketlerde bildigim kadariyla bulunmayan cay kahve makinalarina yonelirse yani yazinin basindaki gibi "Convenience" sunarsa..bence satisini arttirir.convinience kolay alisveris,uygunluk,rahatlik anlaminda kullaniliyor.yanliz bakkal gibi saat 9-10 da kapatilmaz bu dukkanlar..12-1 e kadar hatta amerikada bazen sabaha kadar acik kalirlar.icki de satarlar,gateze dergide,sigara da, recetesiz ilac ta..akliniza ne gelirse..ama sanirim en cok da parayi sattiklari fast food ve socuk sicak iceceklerden kazanirlar
bir dost eklemiş. | 01 Ekim 2007 Saat
23:06
ya süper fikirler ama yoğun iş temposunda çalışmakta olan bakkallarımızı üzmesek daha iyi olur süpermarketten veresiye alamazsınız ama bakkallara boyun eğersiniz
uzun bi yazı yazacaktım ama sildim.
şarküteri üzerine çalışıyorum.
kurtulamaz kardeşim.
ancak işlek bi yerde acil şeyler satarsan
diğerleri karın tokluğuna çalışmaya mahküm.
iandınada her binanın altında mantar gibi mübarek.
valla ben satıyorum almak isteyen varsa görüşelim.
acaba soruyorum orta gelir grubundaki kaç kişi bakkaldandan borç almamıştır yada nazı geçecek bir alışveriş yapmamıştır.siz onlara güler yüz verirsiniz ama müşteriler belki aynı fiyata sattığın şeyi nedense başka yerden alırlar
ben bakkalcılığın bitmesi gerektiğine inanmıyorum. artık onlar da bazı şeylerin farkındalar. her istediğinmizi bulabiliyoruz onlarda.zaman zman oturup bi çaylarını içip dertleşiyoruz da. zincir marketlerden nefret ediyorum..sevmediğim tek şey büfeciler. tekel türü şeyleri ağırlıklı olarak satan dükkanlarda para üstü problemi deçok olur , sıcak soğuk muabbeti de..varol bakkal amca :)
morfikirler: Yeni yorum eklendi.
Bakkal dediniz de başımdan geçen küçük bir olayı anlatmak istiyorum Fenerbahçe sahilde yürüyüşteydik arkadaşımla. Susadık. Yakın olduğu için gördüğümüz ilk bakkala girdik. Ufacık bir yer. Buzdolabı haddinden fazla içecekle doldurulmuş, tıkabasa ve hepsi ılık. En soğunu seçmeye çalıştık doğal olarak. Dolabın kapısı 20 saniye açık kalmadığı halde bakkal amca ordan düğmeye bastı hemen "dolabı açık tutarsanız soğumaz gençler". Zaten en sinir bozucu bir durum böyle küçük yerlerde dükkan sahibinin müdahalesi. Neyse dedik 2 tane 200 cl 'lik üzüm suyu 2 tane de su aldık. Cebimde bozuk 4.5 lira var yeter diye düşündüm ki bakkal amca 8.5 dedi. Ben hiç düşünmedim 50 YTL uzattım. "Bozuk yok mu?" dedi bakkal amca. "Yok amca bunlar var sadece, bozamaz mısınız?". Bu arada üzerimde sadece eşofman var cüzdan müzdan yok tabi... neyse bakkal amca "Bozuk olsaydı keşke", derken içeri Algida bayisi girdi, malları bıraktı, bakkal amca 50'liği çocuğa uzattı bozar mısın diye. Çocuk ceplerini karıştırdı çıkardı bir deste para .. ama bozamadı! Bakkal amca hiç istifini bozmuyor. Son saniye tepem attı "Amca 2 su ne kadar 1 milyon mu? Meyve sularını almıyorum" "Bozarız ya dur şimdi çıkar bozuk" dedi bakkal amca ama tepem atmış bir kere "Almıyorum meyve sularını sadece su alıyorum" . Parayı bıraktım çıktım. Şimdi diyalog aynen bu şekilde. 2 tane meyve suyu 7 milyon olur mu kısmını geçtim böyle esnaflık mı olur? Aynı şey dolmuşçular için de geçerli: perakende satış yapıyorsan kasanda daima ihtiyaç fazlası bozuk para bulundurmak zorundasın. İnsanları bozuk yok mu diye azarlamak da neyin nesi oluyor. Ben bu tarz olayları yaşamamak, kazıklanmadan alışveriş yapmak, 100 lira uzattığımda hiç sıkılmadan gocunmadan paraüstü alabilmek ve daha bir çok sebepten ötürü marketlerden alışveriş yapıyor, artık şu bakkalcılığın bitmesi gerektiğini düşünüyorum. Tersini düşünen arkadaşlara da saygı duyarım :=)
morfikirler: Yeni yorum eklendi.
Açıkcası bir bakkal olarak bi yorum yapamıyorum ama muhakak onlarında zayıf noktaları var bakkallar için bir çıkış yolu bu zayıf noktalarını bulup ona göre şekil almak modern bakkal olmak olabilir bu da daha kaliteli daha kişilere özel hizmet vererek mesela...