iş fikirleri, bayilik veren firmalar, franchising ve internetten para kazanma
Son Resimler
Sallanan sandalye ve bebek beşiği
Gezici konteyner Greentainer
Ninja temalı ürünler
Modüler ofis Tetra Shed
Aylık Arşiv
Ana Sayfa > Kariyer ve iş ilanları > 2010 Ücretli öğretmenlik ve ücretli öğretmenlik maaşı
2010 Ücretli öğretmenlik ve ücretli öğretmenlik maaşı
Ücretli öğretmenlik uygulaması
Ücretli öğretmenlik uygulaması

KPSS ile ilgili soruşturmaların tamamlanmasını bekleyen Bakanlık, eğer süreç 20 Eylül'den sonraya sarkarsa ''ücretli öğretmenlik'' sistemini uygulamaya koyacak.

Bu çerçevede il milli eğitim müdürlükleri, öğretmen ihtiyaçlarını ücretli öğretmenlik yoluyla giderecek. Uzun yıllardır zaman zaman öğretmen açığının giderilmesi amacıyla uygulanan bu sistemin yasal dayanağını 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 89. maddesi oluşturuyor.

Söz konusu maddede, ''Her derecedeki eğitim ve öğretim kurumları ile üniversite ve akademi (Askeri akademiler dahil), okul kurs veya yaygın eğitim yapan kurumlarda vb. kuruluşlarda öğretmen veya öğretim üyesi bulunmaması halinde öğretmenlere, öğretim üyelerine veya diğer memurlara veyahut açıktan atanacaklara ücret ile ek ders görevi verilebilir'' hükmü yer alıyor.

Bu hüküm çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığı'nın çıkardığı ''Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar''da, ders ücreti karşılığı görevlendirmelerle ilgili olarak bazı kurallar belirlendi.

ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK AYLIK MAAŞI 842 TL
Millİ Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar'a göre, öğretmen sayısının yetersiz olması halinde yükseköğrenim görmüş kişiler ücretli öğretmenlik yapabiliyor.

Bu karar kapsamındaki yönetici ve öğretmenler dışındaki resmi görevliler ile sınıf öğretmenlerine ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarında, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında haftada 8 saate kadar; resmi görevi bulunmayanlar ile emeklilere, okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim, özel eğitim ve yaygın eğitim kurumlarında haftada 30 saate kadar ek ders görevi verilebiliyor.

İlgili mevzuatında belirtilen esaslara göre uzman ve usta öğretici olarak nitelendirilenlerden resmi görevi bulunanlara haftada 10, resmi görevi bulunmayanlara haftada 40 saate kadar okul öncesi, mesleki ve teknik orta öğretim, özel eğitim ve yaygın eğitim kurumlarında ek ders görevi yaptırılabiliyor.

Ücretli öğretmen görevlendirme işlemleri il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerince yapılıyor. Görevlendirilenlerin 7,5 saati 1 gün hesabıyla değerlendirilerek Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilendiriliyor.

Görevlendirilenlerin birim ek ders ücreti tutarı brüt 8.32 TL, net: 7.02 TL olarak hesaplandı. Bunlardan haftada 30 saat ders okutanların bir ayda alacağı net ücret 842.4 TL'yi buluyor. Bu konumda olanların o aya ilişkin sigorta kesintisi de 16 gün üzerinden işlem görüyor.
Kaynak:Ntv

Gelen Yorumlar
Toplam 145 yorum, 1-80 arası gösteriliyor, yeni tarihliler baştadır.Lütfen yorumunuzun içerisinde Telefon ve mail adresinizi yazmayınız. İletişime geçmek istediğiniz kişilere Google+, Facebook veya Twitter adresinizi yazmanız yeterlidir
Haksızsam soyle
Meb herşeye guzel kılıf buluyor.Onbınlerce ucretlı ogretmenıne neden ınsan haklarına yaraşır çalışma ortamı ve guvenını sağlamıyor.Eğıtimlı ve tecrubelı ogretmenlerı,hıc tecrubesi ve lısans mezunu bıle olmayan ,ogretmenlıle uzaktan yakından ılgısı olmayan kışılere tercıh yapma hakkı okul mudurunun ınısıyatıfıne neden bırakılıyor.Mudurun keyfıne gore calışabılıyor yada cıkarılabılıyor. İşın en kotu yanı meb bu olayı desteklyor.Hanı nerde kaldı senın kalıten.Var mı boyle bır duzen! Var mı boyle bır anayasa Atını alan ortalıkta kuyruk sallıyor.Olan bızlere oluyor resmen kepaze yerıne konuyoruz.YAZIKLAR OLSUN SIZLERE....
Sevgı guvenc eklemiş. | 23 Ocak 2012 Saat 10:16
öğretmenim temizlik yapar mısınız
inanın o kadar kötü durumdayım ki anlatamam .sene 94 mezun oldum iki yıllık.ozamanlar iki yıllıklar devleti kurtarıyor denıyordu.tam mezun olucam .halkeğitime atanma hakkımızı aldılar.halkeğitim torpille aldığı ortaokul mezunlarıyla devam etmek için beni ücretli olarak almadı.sekreterlik yaptım . fakat sigortamı yapmıyorlardı.birgün eve hiç unutmam şalvarlı bir adam geldi . ilkokul müdürüymüş . ağbime okulda ihtiyaç var öğretmenlik yapar mısın diyo.bizim ozamanlar gecekonduda elektirik yok.aradan zaman geçti ağbim dedi vekil öğretmen alıyolarmıs milli eğitime gittim 2 yıllığım ama formasyonumda var çünkü benden bi sene önce ataması yapılıyodu 2 yıllıkların.neyse belki bi gün atanırım dedım. hem dağ başından başka bir işe gitmemde zordu.başladım .ya hayattımda görmediğim para .birgün on milyon aldım annem sevinçten ağladı.bu aradada hep zannediyorum ki bigün bizi atarlar.o ara millieğitim memur alacak boşver ya dedim ben öğretmen olacam.bu arada da okadar iyi bir öğretmenim çalışıyorum seviyorum kendimi adadım kazandığımı çocuklara harcıyorum. hiç düşünmedim ben ders çalışım yenıden okuyayım kpss falan işimi hakkını fazlasıyla veriyorum. işler değişti eğitim sen liler okulda kötü davranmaya başladılar . öğretmenler ikiye ayrıldı.sınavları kopyayla vermiş yeni mezunlar bana burun kıvırdı. lise mezunu eski müdürler ben daha iyi öğretmenim dedi.neyse ücretli öğretmenim mutlu değilim çünkü para karnımı doyurmuyor üstüme bişey alamıyorum.
çocuklar farketmeye ve beni diğer öğretmenlerinde baskılarıyla dışlamaya başladı.bu arada yas 35 evlenemedım bile.
ya ben naptım naptım dıye kafayı yedım.annem rahmetli oldu. gözü açık gitti evlendım bi çocuğum oldu .iş yok.
işkura kayıt yaptırdım ücretli öğretmenlik yaptığımı göbekli bıyıklı memur egh ucretli dedi elini gösterdi yazmadı bile özelliklerime.
sonra bigün nolcak bu halım dedım ne istıhdamda haber verıyolar ne kredıden . kurs içinde yaşlısın dedıler. enson genç bi kız temizlik yapar mısın hocam dedı.gözüme bakamadı .neyse gazete ilanlarıyla bi taseron fırmaya gırdım .
yapılacak iş değil. butun gun soak sokak ev ev dolaşıyorsun asgeri ücret yol parana yetmiyor. sonra işimi zorlaştırdılar ve sabah sekiz akşam sekiz yollarda gezile bilirmiş gibi.
soruyorum kendime ben ne yaptım .ne iyiliğimin karşılığı varmış . ne emeğimin.babamda vefat etti 3 ay oldu.
çok üzüldü başka biriş bulur daha iyisini bulursun dedi.baba . anne.artık bir eşim birde oğlum var çalışmak istiyorum . torpilsiz adil.kıskanılmadan bıktırılmadan atılmadan sigortam da yok çalışmassam emeklide olamıycam.heryerim ağrıyor mutsuzluktan moralım sıfır. ben ne yaptım.
isimsiz eklemiş. | 17 Ocak 2012 Saat 10:25
Bir hususta dikkatinizi çekmek isterim. Ben bir ücretli öğretmenim ücretli çalışmayı gönülden istediğim için yada ücretli öğretmenliği kendi mesleğim gördüğüm için istemiyorum, burda neden ücretli çalışıyorum biliyormusunuz burada biz ücretlilere ahkam kesenler yüzünden çalışıyorum. doğuda yerini beğenmeyip istifa edenler yüzünden çalışıyorum yine yerini beğenmeyip torpille şunla bunla görevlendirme alanlar yüzünden çalışıyorum. bintürlü bahaneyle aylarca rapor alıp öğrencileri başı boş bırakanlar yüzünden çalışıyorum. kendi evinden daha güzel lojmanları olduğu halde, ben bir bayanım tek başıma kalamam bahanesiyle atandığı okula gelmeyenler yüzünden çalışıyorum. Üç kuruşluk yol parasını bahane ederek burda servis yok okula gidip gelemiyorum bahanesiyle ihtiyaç olmadığı halde başka okula görevlendirmeyle gidenler yüzünden çalışıyorum... boşuna konuşmayın ben bir ücretli öğretmenim ve bana verilen vazifeyi hiçbir bahane ileri sürmeksizin layıkıyla yapıyorum. yüreğin yetiyorsa gel benim öğretmenlik yaptığım yerde çok değil sadece bir ay öğretmenlik yap... o zaman derimki gerçekten ücretli öğretmenler sizin hakkınızı yiyiyor...
Ahmet KARABULUT eklemiş. | 18 Eylül 2011 Saat 22:34
SEVGİLİ GENÇLER,BEN 1960 MODEL BİR BÜYÜĞÜNÜZ OLARAK,1984 YILINDA MEZUN OLUP TAYİN OLDUĞUM YERE GİTMEDEN İSTİFA ETMİŞ BİR ÖĞRETMENZEDEYİM.İLK DEFA BU YIL ÖLMEDEN ÖNCE OKUDUĞUM FAKÜLTE İLE İLGİLİ ÜCRETİ ÖNEMSEMEDEN ACABA BENİM BRANŞIMDAKİ GENÇLERE BAŞKA BİRİLERİ GİRİPTE TAZE FİLİZLERİ ZEHİRLİYORLARMIDIR ,GİDİP BİR KAÇ GENCE FAYDAM DOKUNURMU DİYE GÖREVE TALİP OLACAKTIM ,AMA GÖRDÜM Kİ SİZLER YENİ MEZUN OLUP ATANAMAYAN BİNLERCE GENÇ BENDEN ÇOK MAĞDURSUNUZ,VAZGEÇTİM.AMA LÜTFEN ,BU MİLLETİN EVLATLARINA FAYDALI BİLGİLER,İLİMLER AŞILAYIN.ÖNCE KENDİNİZİ ÇOK İYİ YETİŞTİRİN,ZİRA HER YENİ MODELİNİZ SİZDEN DAHA ÇOK DONANIMA SAHİP DÜNYAYA GELİYOR.YEDEK SUBAY OKULUNDA DAHA SAĞINI SOLUNU BİLMEYEN,LEHÇESİNİ DÜZELTEMEMİŞ,SUDAN TEMİZLİKTEN KORKAN ÖYLE ÜNİVERSİTE MEZUNLARI GÖRDÜM Kİ,VE HALA KÜPELİ AT KUYRUKLU MODELLERİNİZLE,KIRMIZI MOR BOYALI SAÇLARI VE ADETA ÇIPLAK DOLAŞAN MODELLERİNİZLE,BU MİLLETİN EVLATLARINA FAZLA FAYDANIZ OLMAZ,TABİKİ BU BENZETMELERİMİN DIŞINDA İDEALİST VE ATATÜRK CİDDİYETİNDE,PEYGAMBER ŞEFKATİNE SAHİP OLANLARINIZI KASTETMİYORUM.HEPİNİZE SONSUZ BAŞARILAR.
DEMİR KOZANOĞLU eklemiş. | 15 Eylül 2011 Saat 20:08
eğitim fakültesi arkadaslar biz bosuna mı okuduk diyorlar.Diğer fakülteli arkadasları küçümser tavırla..Lise düzeyinde lisans eğitimi aldınız okul boyunca kendinize bol bol ayıracağınız vakit oldu.Ben fen edebiyat mezunuyum cok zorlu bir eğitimden gecerek diploma aldım devlet bize sözde bilim adamı unvanı verdi.Fakat iş vermeyi unuttu sizlere verdiği sözü unuttuğu gibi.Kusura bakmayın bizimde işe ihtiyacımız var bos durmaktan iyi olacağını düşündüğümüz için ücretli öğretmenlik yapıyoruz.Sizin tepki göstereceğiniz husus eğitim fak. lerinin hala artması olmalı.Bizim orada lise binasını eğitim fak. yaptılar.Fen edb lar öyle laboratuarı olmayan köhne binalar fakülte oluyor sonuc olarak sunu demek gerekir.Artık üniversite mezunlarıda eğitim verdikleri öğrencilerde cahil yetişiyorlar
mehmet eklemiş. | 04 Eylül 2011 Saat 14:18
arkadaşlar siz bence bunu ücretli görev yaptığınız yerdeki ilgilere anlatın bende ücretli öğretmnlik yaptım okul döneminde ve 842yide gördüm 900üde gördüm.Bu arada mezun olmuş varsayalımki atanamamış önüne gelen öğrtmn olsun öylemi dien arkdaşlarada çok çalışıp atanmalarını öneriyorum.yetrli çalışmayaıp kazanamazsanız.ücretlide yerini doldurrsa laf söylemeye hakkınız yok die düşünüyrum.saygılarımla
demet eklemiş. | 30 Ağustos 2011 Saat 11:17
eylül arkadaşıma bişey söylemek istiyorum branş öğretmeniymiş sınıf öğretmenliği yapıyormuş kendinden daha düşük puanla sınıf öğretmenliğine alındığı için biraz garipsiyor heralde. branş okuyup da sınıf öğretmenliği yapmak o kadar da kolay değil.biz boşuna mı sınıf öğretmenliği okuyoruz.kendini bizlerle kıyaslayamazsın.aynı şekilde ben de kendimi branş öğretmenleriyle kıyaslayamam herkes kendi bölümünün eğitimini aldı
emine eklemiş. | 28 Ağustos 2011 Saat 09:42
arkadaşlar ben eğitim fakültesi mezunuyum olmadı kazanamadım yorumlarda dikkatimi çekti diğer bölümlerden ücretli öğretmen de alıyorlarmış çok şaşırdım biz eğitimi boşuna mı okuduk elini kolunu sallayan herkes öğretmen olabiliyorsa
emine eklemiş. | 28 Ağustos 2011 Saat 09:36
Morfikirler: Yeni yorum eklendi.
İLİM CEHALETİ ALIR ESEKLİK BAKİİİ KALIR.sız ler ilim insanı olacaksınız lütfen en korkulan olan okumuşun cahili olmayın.hakkınızı koruyun savunun bırbırınız ne kaar okumus ne kadar alıyo boşverın bunları sız emegınızın karsılıgına bakın ve sonuc orda saklı sahıp çıkın kavga etmeyın tartısmayın aptallık olur.....SAYGILAR...
evrim eklemiş. | 24 Ağustos 2011 Saat 18:50
MERHABALAR ARKADAŞLAR .. HERKES BELİRLİ BİR YILINI VERMİŞ MADDİYATINI VERMİŞ KARŞILIĞINI ALMAK İSTİYOR FAKAT HERKESİN BEKLEDİĞİ DURUMLAR OLMAYINCA DA İSYAN ETMENİZE GEREK YOK BENCE ELİMİZDEKİ FIRSATLARI OLABİLDİĞİNCE DEĞERLENDİRECEĞİZ . EĞİTİM SİSTEMİNDEN KİMSE MEMNUN DEĞİL AMA KİMSE DE BİRŞEY YAPAMIYOR. NEYSE BENİM ASIL SORUM ŞU OLACAK: DERS ÜCRETLİ ÖĞRETMNLİK ATAMALRI İÇİN BAŞVURULAR BU SENE İNTERNET ÜZERİNDEN OLACAK DİYE BİR DUYUM ALDIM BÖYLE OLACAKSA NASIL YAPACAĞIZ YADA MİLLİ EĞİTİME NE ZAMAN BAŞVURULACAK BİLGİSİ OLAN DİDİŞMEYİ BIRAKSINDA BİRBİRİMİZE YARDIMCI OLALIM BENDE BU SENE 2 YILLIKTAN MEZUN OLDUM ÇOCUK GELİŞİMİ OKUDUM .ŞUAN DGS YE HAZIRLANIYORUM. LÜTFEN YARDIMCI OLUN.. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
AYTEN ŞENGÖNÜL eklemiş. | 05 Temmuz 2011 Saat 22:21
arkadaşlar ben işletme son sınıf öğrenciyisiym bir dersim büte kaldı onuda eylülde vereceğim inşallah ,başvurular başladığı zaman elimde diplomam olmayacak mezun belgesi yeterli olur mu ve ingilizce sertifikası daha fazla şans tanır mı bana yardım ederseniz sevinirm.
zeliş eklemiş. | 01 Temmuz 2011 Saat 12:28
görüyorum kı ısyan eden arkadaslar sukredene sozum yok ama kendı devletıne saygısızlık eden arkadaslar var.kendı halıne sukretmesı gerekırken dusuncesızce devletıne devletımıze dıl uzatıyo kendı mılletı kendı devletıne boyle yapıyorsa yabancı mılletler ne yapsın.sen aldıgın paraya sukret onu bulamayanlarda var .
sinan aksoy eklemiş. | 29 Haziran 2011 Saat 19:31

Arkadaşlar esas sorun ücretli öğretmenliğin ta kendisi. ücretli öğretmenlik yapacağınıza gidin simit satın .ama nerde o duruş o direniş. herkes kendini kısa bi dönemde olsa kurtarmaya bakıyor kendisi bir şekilde kapağı attımı tamam sanki toplumun sorunları hemen çözülüveriyor. Ücretli öğretmenliğe kimse gitmesin nasıl atama yapıyorlar. Ücretli öğretmenlik gibi bir pislik çıkaracağına hükümet zorunlu emeklilik getirsin yılı dolanlara. Çevremde 40 yılını dolduran insanlar var öğretmenlikte.Ama olmaz tabi sadaka kültürü işlemez ozaman.Bu hükümete oy verene de ücretli öğretmenlik yapana da yazıklar olsun
toprak eklemiş. | 29 Haziran 2011 Saat 16:53
Morfikirler: Yeni yorum eklendi.
arkadaşlar ben bu sene türk dili ve edebiyatı bölümünden yeni mezun oldum.ücretli öğretmenlik yapmak istiyorum.sizinde görüşlerini öğrenmek istiyorum, ne gibi bir fayda sağlayacak bize?????????
tuğba hoca eklemiş. | 27 Haziran 2011 Saat 00:19
arkadaşlar merhaba..benim bir sorum olacaktı lütfen bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim..ben fen edebiyat fakültesi edebiyat bölümü 2.sınıf öğrencisiyim..2.yılan 3. yıla geçeceğim zaman bulunduğum fakülteden geçici önlisans diploması alarak vekil öğretmenlik için başvuru yapabilirmiyim..lütfen yardımcı olurmusunuz..cevaplarınızı bekliyorum..şimdiden teşekkürler
rabişşş eklemiş. | 19 Mayıs 2011 Saat 01:08
Morfikirler: Yeni yorum eklendi.
ücretli öğretmenlık nsıl oluyor bana yardımcı olurmusunuz mıllı egıtım muduru sadece dogu olur dıyor baska bıse solemıyor
nuray eklemiş. | 15 Mayıs 2011 Saat 19:08
arkadaşlar yorumların hepsini okudum ama birbirimize sataşmakla elimize bişey geçmez hiç kimse ücretli kölelik sistemi tartışmamış.bu sistem diğer kamu sektörlerinde yok.biz ücretli çalıştığımız sürece devlet bize kadro vermez.zengin fakirin halinden anlamaz devlet bizi kllanıyor.ben 5 yıldır ücretli çalıştım.kadrolu ile aynı işi yaptım.ama onlar işe arabayla giderken ben bisikletle gittim.onlar lokantada yemek yerken ben aç derslere girdim.onlar yazın tatil yaparken ben yazın amelelik yaptım.ben hacettepe fizik mezunuyum devlet 8 senedir 344 tane fizikçi almış bunların yarısı kurum içi atama ile gelmiş.sistem bizi köle gibi kllanıyor.sigortamız yarım yatıyor.bu böyle gitmez ben 35 yaındayım daha nereye kadar kllandıracağız kendimizi.bu sistemi kuran insanlarda hiç vijdan yokmu b gençler nezaman evlenecek yva kuracak hiç düşünmüyorlarmı başımızdakiler.biz onca yıl boşnamı okdk beni ailem oktmak için ne fedakarlıklar yaptı.ücretli çalısan insanlarda bu ülkenin vatandaşı değilmi?hani eğitimde fırsat eşitliği vardı.sen öğremeni aç bırakırsan yazın inşaatlarda çalıştırırsan bu adalet mi.hani gecikmiş adalet adale değildi.bazı bölümler 50 panla atanırken biz 90 puanla.bazıları 25 yaında göreve başlarken ben 35 yaında hala bi kimliği olmayan yarından ümitsiz ücretli bi öğretmenim
yakup poyraz eklemiş. | 04 Mayıs 2011 Saat 23:07
Ben haftada 26 derse giriyorum aldığım net ücret 932 TL'dri.
Fikret DEMİR eklemiş. | 23 Nisan 2011 Saat 23:31
arkadaşlar ben ücretli öğretmenim.eğitim fakültesi mezunuyum.83 puan aldım.branş öğretmeniyim.ama ücretli sınıf öğretmenliği yapıyorum.adamlar 72,76,78 gibi puanlarla gelmis.ben onlarla aynı işi yapmama rağmen (üstelikte onlardan çok daha yüksek puan alıpta aynı mesleği yaparak) çok az bi ücret alıyorum.bu zoruma gitmiyor mu sanıyorsunuz...ama mecburum.önümde beni bekleyen öğrenim kredim ve hayatım var :(
eylül eklemiş. | 21 Nisan 2011 Saat 18:30
seda çakmak sanadır bu sözlerim :)) bende 2 yıllık mezunuyum ama seninle aynı fikirde degilim bende dersaneye gidemedim belki fakat bunun faturasını senin gibi egomu tatmin etmek için bir başkalarından çıkartmıyorum çok bilgili oldugunu söylüyorsun bukadar bilgiyi 2 yıldamı depoladın beyninie yada madem bukadar iddalısın 2 yıllıgı zevk için mi kazandın çok fışkıran bilgini kpss de gösterebildigin kadar öss de de gösterseydin de milletle bukadar laf yarısına girmeseydin enazından burda bukadar zaman harcayıp o fışkıran bilgilerinden ögrencilerini mahrum etmemiş olurdun
nilgün eklemiş. | 25 Mart 2011 Saat 19:06
selam arkadaşlar,2 yıllık 4 yıllık isterse 10 yıllık... bunun önemi yok önemi olan insanın kendini ne kadar geliştirdiği.''arif olana bir söz yeter'' tümcesi gereğince kimi bir mesleğin inceliklerini 1 yılda anlar kimi ise 10 yılda hala anlayamaz
demek istediğim şu birlik olalım ve bu haksız ve günü birlik çözüm içeren uygulamalardan kurtulmanın yolunu bulalım. üçretli durumu kadrolu arkadaşlarımızında üzülmesine neden olmakta ve aramaları gereken haklarıda arayamamaktalar... tam bir bilmece ve korku serüveni...
mashlow' un ihtiyaçlar hiyerarşisinde 1. sırada bulunan güven basamağı savunucusu olan meb tarafından açıkca ihlal edilmektedir.
kendini güvende hissetmeyen bir öğretmennasıl verimli olabilir.

neyse herkesi düşünmeye ve bir çözüm yolu bulup sebat etmeye davet ediyorum.
saygılar...
mavi eklemiş. | 20 Mart 2011 Saat 00:38
merhaba,
4 yıllık kimya bölümü mezunuyum. formasyon alıp devlette öğretmenlik yapmayı düşünüyorum. kpss den 90 - 100 arası bir puan alırsam direk istanbulda istediğim bir okula atanabilir miyim?
merve eklemiş. | 19 Mart 2011 Saat 12:34
slm arkadaslar bn busene görev almaya basladım bircok ögretmenden daha verimli oldugumu görüyorum köy okulunda görev yapıorum ....

semihh eklemiş. | 18 Mart 2011 Saat 12:49
sn. hasan karakoç senin bulundugu yerdeki milli eğitimde problem var sanırım. bu ay 15 gün tatil kesintisi olarak 773 yatırıldı. ( 1 hafta sorumluluk sınavında görev aldık) bunula birlikte bu ücret
bizimde normal maaşımız haftada 30 saat giriyoruz net 800 tl alıyoruz.
sınavlarda görev almaya gelince okul müdürünle görüşürsen okul müdürüde ilçe mem ararsa izin alıp sınavlarda görev verilebiliyor. bütün ücretliler bizim okulda görev almıştır.
ugur arslantürk eklemiş. | 14 Mart 2011 Saat 20:12
Adı gibi cok bilmiş bilge hanm siz bu zihniyetle ancak iki yıllıklara sataşırsnz. Boş konusmak yerine iki soru çözün malum devletn yasalaranda bosluk çok, sizin gibi birini alır.Acırm öğrenciniz olacak çocuklara.İKİ YILLIĞM GURURLA SÖYLÜYORUM. ÇALISTĞIM HER OKUL SENEYE YENİDEN İSTYOR.....


ZEHRA eklemiş. | 10 Mart 2011 Saat 21:23
ARKADAŞIN BİRİ YAZMIŞ BANA 870 YATTI,BU AY DA 1000 CİVARI YATAR DİYE.ÜCRETLİ ÖĞRETMENE NE ZAMANDAN BERİ GÖZETMENLİK İÇİN PARA YATIYOR...O ARKADAŞA 1000 TL YATARSA BU AY Kİ MAAŞIMI DA ALSIN:)))
YIL İÇİNDE 2 DEFA 830 CİVARI YATAR ONUN DIŞINDA 690 I GEÇMEZ ÜCRETLİ ÖĞRETMENİN MAAŞI...TABİ EKDERS İ 30 SAAT YATARSA....20 SAAT CİVARI ALANLAR TAMAMEN BEDAVA ÇALIŞIYOR ZATEN...SEVGİLER...
HASAN KARAKOÇ eklemiş. | 07 Mart 2011 Saat 18:07
120 saat * 8,674 (BRÜT DERS ÜCRETİ) = 1040,88 (BRÜT MAAŞ)
GELİR VERGİSİ (BRÜT MAAŞIN % 15 ' İ) = 156,14
SSK KESİNTİSİ (BRÜT MAAŞIN %12,5' İ ) = 130,11
NET MAAŞ = 754,63
ASGARİ GEÇİM İND.(EŞ ÇALIŞAN BİR ÇOCUK)= 68,70
NET ELE GEÇEN = 823,33
NOT:TOPLAM BRÜT MAAŞ 9400' Ü GEÇTİKTEN SONRA GELİR VERGİSİ % 20 OLUR

SSK = GÜN 7,5 SAAT
120/7,5= 16 GÜN
YANİ AYDA 120 SAAT ÇALIŞAN ARKADAŞLARIN SSK SI 16 GÜN ÜZERİNDEN YATAR
LEVENT CANSIN eklemiş. | 28 Şubat 2011 Saat 18:38
arkadaşlar bende ist/tuzlada ücretli öğretmenlik yapıyorum.haftalık 30 saat derse girmeme rağmen daha 840 lira hiç alamadım,aldığım en yüksek maaşım 690 lira oldu.aldığım maaşı ders saatime böledüğümde bazen 6.1den, bazen de 6.2 den yattığını görüyorum. tam anlamıyla bir ders saati karşılığı ne kadar olduğunu bilen varmı ve ben net saat ücretini yazılı döküman olarak nereden bulabilirim.

yardımcı olursanız çok sevinirim.
elif eklemiş. | 24 Şubat 2011 Saat 18:36
ARKADAŞLAR eksik ücret alıyorsanız yanlış saat üzerinden hesaplama yapıyorlar. benim başıma geldi ve düzelttirdim. okul müdürüne gidip muhasebeciye gönderilen ücret kağıdını görün . sizin hesaplarınızla örtüşüyor mu bakın.ders saat ücreti 7.02 den hesaplanıyor bu net rakamdır.Ne yazıkki insanı yok sayan kapitalist düzenin getirileri bunlar. hoşçakalın.
tamay gül eklemiş. | 22 Şubat 2011 Saat 23:35
Seda Çakmak denen arkadaşa söylüyorum. Ben de dershasneye gitmeden kazandım senin o zor gördüğün sınavı. Bu sene mezun oldum. Daha bugün ücretli öğretmenlik başvurum için aradılar. Ama Kpss ye çalışmak için vazgeçtim. Artık senin gibi, kazanılmış haklarını alamayıp mağdur olan eğitimcilerle sırf kendisi çalışıyor diye dalga geçen insancıkları alırlar yapacak bişey yok..Kaldı ki o dalga geçtiğin ,senelerce çalışıp torpil eksikliğinden bi yerlere gelemeyen meslektaşlarımız sayesinde sen ordasın, ve bir gün gideceksin.. E o zmn da sana bol şans dilerler artık :)
Gamze.. eklemiş. | 22 Şubat 2011 Saat 14:22
Sizin her işiniz bitti şimdide 2 yıllık bitirenemi taktınız kafayı .Nolcaktı senin gibiler gitsede uzak köylere bu ücretli ögretmenlik olmasa .Bide böbürlenerek konuşuyor 2 yıllıklara karşıyım diyor.İnsanı güldürmeyin arkadaşlar benim ögretmenlik yaptıgım yer kuş uçmaz kervan geçmez bi yer naparsınekmek parası .Boş boş konuşmayı bırakında nolcak bu işsizliğin sonu ondan haber verin.Nede olsa en kötü işleri ücretliler yapıyor zaten
evren baba eklemiş. | 12 Şubat 2011 Saat 21:28
ben bu sene ilk defa ücretli öğretmenlik yapıyorum. haftada 30 saat ticaret meslek lisesinden meslek derslerine giriyorum.geçen ay 895 tl yattı
bir önceki ay 788 civarı bişey yatmıştı
ama bu ay 1000 den aşağı yatmaz çünkü açık lise sınavında görev aldık 140 tl gibi ek para yatıracaklar
uğur arslantürk eklemiş. | 11 Şubat 2011 Saat 15:14
ben edebiyat öğretmenliğinden mezunum. kpss olmayınca ne özel sektör ne de ücretli dedim. büyük konusmmak ıstemıyorum çöpten ekmek toplarım kendimi kullandırtmam. kapitalist rejimin kölesi olmak için tahsil gormedım. çalışmak zorundayım dıyenlere saygı gösterıyorum, ev gecındırıyorlar. ama öğretmenlik sevilerek yapılacak bır meslek degıl artık. bu mesleği en guzel yapanlar zevk alanlar su an emekli olan ınsanlardır. yani bizler şansız nesıllerız. daha çok iş, az para. gururunu, haysıyetını kapının dısında bırak içeri öyle gır dıyen dersane ve kkolej sahıplerının seslerı hala kulağımda. yeni nesile tavsiyem: sakın okumak gibi bir cahillik yapmayın. hemen mesleğe atılın. ne olursa çalısın en azından birikiminiz olur. saygılar sevgiler
saruhan kanlı eklemiş. | 28 Ocak 2011 Saat 17:17
eğitim fakültesi mezunları bitti fen fakilteleri bitti.ücretli öğretmenlik lise mezunlarına kadar düştü malesef,kesınlıkle yapmamalı.hepimizin hali acınacak durumdayız,ben özeleğitim zihinsel engelliler sınf öğretmenliği yapiyorum ücretli kadrolular kadrolarına güvenıp çalışmadıkları için bütün işler bize kalıyo ve herişi biz yapmamıza rağmen bütün parayı onlar götürüyolar.bide %25 fazla alıyolar utanmadan yetmıyo dıye ağlayanda var geçenki zamlarda zil takıp oynayanda var.okadr can sıkıcı kı 'EŞİT İŞE EŞİT MAAŞ 'yasasına karşı gelen bır devletle karşı karşıyayız.bizim okulda dışardan hademe geliyo yaptıkları tek şey akşamları çöpleri almak allerindeki makinelerle iş yapmak ve SONUÇ= AYNI MAAŞ....
ben çocuklara dur sus yapma derken faranjitten kurtulamazken öğrencisiyle ayrı uğraşırken velisiyle ayrı uğraşırken hademeyle aynı kefeye koyuluyoruz.
Ayrıca ben 2dönemdir aynı işi yapıyorum sürekli 30saat derse giriryorum ama henüz hiç 840görmedım.enfazla gördüğüm 788 oldu.
tek diyebilidğimizi ve tek yapabildiğimiz buralara yazmak.buda sesımızı duyurmaya asla yetmıcek yetmezde.her şeyden geçtik bunada şükür diyoruz ama bari ücretli öğretmenlerin maaşında bı standart bı sabitlık olsun bunu bari çok görmesinler bize,herkez farklı farklı alıyo bu fark neden kaynaklanıyo anlamıyorum.idaredenmi,bu işi yapan muhasebecidenmı anlamıyorum....
sonu anlaşılmaz hatta sonu olmayan bi iş yapıyoruz,heran 'yerine bi öğretmen geldi size veda etmek zorundayız ' cümlesini duyma korkusuyla okula giden biz ücretli öğretmenlere başarılar...
özeleğitimci çilesi eklemiş. | 23 Ocak 2011 Saat 02:13
haftada maksimum 30 saat girmem gerekirken 31 saat giriyorm tamam eğitim iiçin ayda 4 saati benden olsun vermesin dev ücreti ama ben ayda 124 saat derse gireyim 580 tl ücret yatsın hesabıma şaka mı bu ya biz ücretliyiz ne yani bizim eksikligimiz ne adam yerine bile konulmyorz ocak ayı 30 saatlık ders prog olan arkadaşım ne kadar ücret aldı ögrenebilirmiyim:(((
reyhan reyhan eklemiş. | 22 Ocak 2011 Saat 00:52
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
arkadaşlar haklısınız ama ne yapalım, çalışmak zorundayız değil mi? ben de 38 yaşındayım ve yıllarca bu işi yapıyorum edebiyat fakültesi mezunuyım, sınavı kazan demesi çok kolay bazılarına, her zaman çalışıyorum ama hep kıl payı, torpilin varsa kpss bahane, en son sınav şahibesinde bunu gördük zaten, ne oldu kopya çekenler en iyi yerlere atandılar, olan yine bizlere oldu emin olun buna, dua etmekten ve dürüstçe çalışmaktan başka çaremiz yok ne yazık ki! sizlerde anlayın artık bunu, iki de bir 4 yıllık, 2 yıllık, açıktan falan diye didikleyip durmayın, önemli olan dürüstçe ve de kendini yatiştirerek çalışmak.
arzu ç. eklemiş. | 16 Ocak 2011 Saat 21:05
Ya zaten elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz.Bende ücretli çalışan bir öğretmenim.Benim fikrim şu ya bize adam muamelesi yapsınlar.En azından tadmin edici bır maaş versinler zaten yaz tatilinde herhangi bir maaş alamıyoruz.Şu hafta sonlarını bari ödesinler.Anlamıyorum eğitimin,emeğin karşılığı 650 tl mi.Kadrolu,sözleşmeli öğretmenlerle aynı işi yapmıyormuyuz.
Van'lı Erol eklemiş. | 12 Ocak 2011 Saat 13:14
sayın yasemin yavaş arkadaşım... düz lise mezunuyum öss sınavının çarkından geçerek mesleki eğitim fakültesi anaokulu öğretmenliği bölümünü okudum. tam da senin dediğin gibi okudum. 2. sınıfın 1 dönemi gözleme gittim, 2. dönemi sadece sanat etkinliği uyguladım ve bana 3 haftada bir sıra geldi, 3 sınıfta grup arkadaşlarımla bir günün planını paylaşarak uyguladık ve haftada sadece bir gün gittik staja, 4. sınıfın sadece ilk dönemi bir günün planını uyguladık ve 3 haftada bir sıra geldi...bunlarda bir sorun yok, ama 4 yıl okudum ve mezun oldum şimdide çalışıyorum. istersen gel seninle bir meslek deneyimi yapalım bakalım hangimiz bu işi daha ii yapıyoruz. bu işe gönül verirsen olur. hangi meslekte olursan ol doğru yollardan geçerek doğru yere gelirsin. bir işi yapmak için yok yazın 40 gün staj yapmak yok haftanın iki günü gitmekle olmaz. benim staja gittiğim okullarda senin gibilerden çok vardı altlarında mini etek herşeye burun kıvırıp bbir köşede oturuyolardı sadece ellerinden hiç bi iş gelmiyodu belki haftanın 3 günü geliyolardı ama daha çocuklarla dialog kurmayı bile bilmoyolardı. anlayacan sadece kuru kalabalıktı. bilmem anlatabildim mi.
mehmet gün eklemiş. | 10 Ocak 2011 Saat 21:08
arkdşlar ben aşçılk bölmunden bu sene mezun oalcağm ücretli öğretmenlık için ne zmn baş vuruluyoooooooo:S lütfen faceden mail atın lütfennnnnnn:S ayrilik_12345@hotmail.com
ümit eklemiş. | 28 Aralık 2010 Saat 23:27
MUSTAFA DEMİR:KİMYA MEZUNU

ARKADAŞLAR BİZİM YAPTIĞIMIZ İŞ RESMEN İSLETME TEKER GİBİDİR GELİN BU SORUNU BERABER ÇOZMEYE ÇALIŞALIM MESALA TÜRKİYEDE ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİK YAPAN ARKADAŞLAR BU 2. DÖNEM HERKES GERİ ÇEKİLSİN BAKALIM MEB NE YAPACAK ACIK YERLERİ NASIL DOLDURACAK .
MUSTAFA DEMİR eklemiş. | 25 Aralık 2010 Saat 23:44
arkadadaslar ucretlıyım bende aralık maası olarak hafatada 28 saat derse gırmeme ragmen 640 tl para yatırmıslar,ucretlı ogretmenden bıle vergı kesen zihniyet adilik bu...
emre can eklemiş. | 22 Aralık 2010 Saat 13:53
arkadaşlar ben de 2010 yılı itibariyle atanamayn bi öğretmenim ailemin eline bakmamak için çareiz kalarak ücretli öğretmenlik daha doğrusu kölelik yapmak zorundaym fakat biyoloci açıkğı pek yok sanırım il milli eğitim öyle dedi ilçeye mi başvurmalıyım herkes kendi branşında mı yapmak zorunda cvplarsanız sevinirm
tuba ugur eklemiş. | 20 Aralık 2010 Saat 15:00
arkadaşlar ben de 2010 yılı itibariyle atanamayn bi öğretmenim ailemin eline bakmamak için çareiz kalarak ücretli öğretmenlik daha doğrusu kölelik yapmak zorundaym fakat biyoloci açıkğı pek yok sanırım il milli eğitim öyle dedi ilçeye mi başvurmalıyım herkes kendi branşında mı yapmak zorunda cvplarsanız sevinirm
tuba uğur eklemiş. | 19 Aralık 2010 Saat 19:36
merhaba..
ben de bir iö.o.da ingilizce öğretmenliği yapıyorum, vekil öğretmen olarak, kadrolu öğretmen doğum iznine çıktığı için yerine bakıyorum, hafta 25 saat dersim var ve henüz ilk haftayı geride bıraktım.. öğrenciler de öğretmenler de sağolsunlar hiç yadırgamadılar, her konuda yardımcı oluyorlar, ilk deneyimim olduğu için biraz zorlansam da alışmaya çalışıyorum.. henüz maaş olayını bilmiyorum ama sonuçta biz bunları bilerek kabul ediyoruz görev yapmayı; ben kpssde çok düşük puan aldım, mecburen ücretli öğrtliğe başvurdum, dershaneye gidip kendimi geliştirmeyi düşünüyorum eğitim bilimleri konusunda.. hiç öğretmeni olmayan okullara ücretli öğretmen yollandığını da ilk defa sizlerden duydum, vekil öğrt olarak biliyordum.. zaten garantisi olmadığını biliyor olmamız lazım, yani kadrolu öğrt gelir ücretli öğrt gider mantığını; serzenişte bulunmanın faydası olacağını düşünmüyorum, devletin geçici çözümleri için yaptığı bir uygulama bu, istemeyen şartlardan hoşnut olmayan yapmayabilir.. ben acemiliğim geçsin diye, bi yerden başlamam gerektiği için başvurdum, zorlukların da üstesinden gelmeye çalışıyorum..
Belma Babacan eklemiş. | 19 Aralık 2010 Saat 14:22
türkçe öğretmeniyim ücretli öğretmenlik yapıyorum. haftada 25 saat derse giriyorum 568 tl alıyorum. bence şu an görevde olan kadrolu öğretmenlere sınav yapılmalı acaba ne kadar yapabilecekler.
ayşe eklemiş. | 16 Aralık 2010 Saat 17:34
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
ben aöf 2 yıllık muhasebe ve vergi uygulamaları mezunuyum ücretli öğretmenlik yapabilirmiyim işletme 3 e dikey geçiş yaptım
belkıs kanatoğlu eklemiş. | 13 Aralık 2010 Saat 15:57
slm arkadaşlar yorumlara şöyle bir baktım da sanırım meb de bu sistemin başındakiler de gayet emellerine ulaşmış aslında bir olup bu düzene karşı bir şey yapacagımıza birbirimize girmek ne kadar da kolay değil mi?bben bu yıl başladım ücretliye hem ing hem fransızca derslerine giriorum ve maaşta kesinlikle bir ay diğerini tutmuyor!bu arada önlisans ve lisans tartışmasında,herkes birbirinin işini değil de kendi işini yapsın diyorum şöyle ki alanında uzmanlıktan yanayım arkadaşlar yoksa herkese ihtiyaç var sadece öğretmenle de sadece meslek mezunlarıyla da kalite olmaz sonuçta herkes eğitimden geçiyor.
naz eklemiş. | 11 Aralık 2010 Saat 00:39
arkadaşlar hepinize katılmakla birlikte hepimizin bu ülkenin berbat eğitim sisteminin mağdurları olduğumuzu savunuyorum ben 2 yıllık aöf mezunuyum ingilterede ingilizce kurs aldım ve cambridge üniversirtesinin sertifikasına sahibim şu an ve ingilizce ücretli öğretmenlik yapmak istiyorum ücretli öğretmenliğin kriterleri nedir acaba aöf mezunları ücretli öğretmenlik yapabiliyorlarmı lütfen bilen varsa yazabilirmi
özlem eklemiş. | 10 Aralık 2010 Saat 13:24
slm arkadaslar ben istanbul basakşehirde ücretli ögretmenlık yapıyorum full 30 saat derse gırıyorum 842 tl maaş yattıyor...
ERSİN eklemiş. | 07 Aralık 2010 Saat 21:58
Arkadaşlar MEB bir oyun yapıyor ve hepimiz bu oyuna sazan gibi atlıyoruz.öncelikle 2 yıllık mezunuda olsa 4 yıllık mezunuda sonuçta hepimiz bu ülkenin genciyiz. MEBin düşüncesi ben bir tane kadrolu öğretmene 1500-2000 (meslek liselerinde 2300 lirayı buluyor) para vericeğime 3 tane ücretli öğretmene 2000 lira veririm diyor ve ne yazıkki ülkemizde 10 milyon işsiz bu tuzağa düşüyor.Bir noktaya daha değinmek istiyorum bir arkadaşımız " siz 4 yıllık bitirip gelmiyosunuz buralara öğretmenlik yapmaya biz yapıyoruz" demiş . ah be güzel arkadaşım bu ülkede 300 000 öğretmen açığı var Meb 300 000 öğretmen atamıyor onun yerine ücretli öğretmenleri köle gibi kullanıyor sonra bize kpss den 85 alın gidin öğretmenlik yapın deniliyor.Peki çözüm ne olabilir:
1-) Süper emeklilik sistemi gelmeli ve bütün eğitim kurumlarında 50 yaş üstü öğretmenler emekli olmalı
2-)Bütün öğretmenler kademeli olarak yeterlilik sınavlarına sokulmalı 3 defa sınavı geçemeyen öğretmen görevden uzaklaştırılmalı
3-)Bütün öğretim kurumlarında öğretmenler kendi branşlarına kaydırılmalı (Coğrafya mezunu türkçe öğretmeni gibi)
4-)Kpss puanında eğitim bilimlerinin etkisi azaltılmalı ve her öğretmenin kendi branşından olunacak sınavla kpss puanının hesaplanması
5-)Ataması gerçekleşmiş fakat göreve başlamamış öğretmenler yerine İl-ilçe eğitim birimleri tarafından yapılacak yeterlilik sınavıyla 2 yıllık yada lise mezunu alınması
Melih Ergüven eklemiş. | 03 Aralık 2010 Saat 12:35
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
kadroluların ek dersleri 7,00 tl ile carpılıyor bişey bilmiyosunuz diyen arkadasım.biz ücretlilerinki ise 6,02.. maalesef..
bahar kaplan eklemiş. | 01 Aralık 2010 Saat 13:32
inanın yorumları okudum şok oldum yazık bu ülkenin böyle öğretmenleri ve öğretmen adayları olduğu için..
Sayın ceyda çelik... ıyı hos guzel 4 yıllık eğitim fakultesını bitirmişsin ama birazcık insanlık görseymişsiniz daha iyi olurmuş.. öğrencilerinize ne aşılıyorsunuz çok merak ediyorum.. liseyi kız meslek lisesinde çocuk gelişimi bölümünde okudum 3 yıl ve lıse 2 de 40 ıs gunu yaz stajı yaptım lıse 3 de 1 sene boyunca haftada 3 gun devlet anaokulunda staj yaptım. meslek liselerinde mat. fiz. kimya vb derslere verilen önem ve anlatım belli tartışmaya bile gerek yok bu yüzden diploma notum çok yüksek olmasına rağmen kazanamadım ve 2 yıllık çocuk gelişimi bölümüne yerleştim.. ünv. 1.sınıfın sonunda yazın 40 iş günü staj yaptım ünv. 2. sınıfta hafta 1 gün devletın özel eğitim ve rehabilitasyon merkezınde, haftada 2 gunde devletın anasınıfında staj yaptım kalan 2 gunde okula gıttım tez bile hazırladık.. Dişimi sıktım notlarımı yüksek tuttum ve dikey geçiş sınavına girdim ve Allahın izniyle kazandım şuan anadolu ünnv. okul öncesi ögretmenlıgıne gecıs yaptım orda okuyorum acık ogretım degıl orgun !!! 2 yıllıkda 1 senede toplam 24 ders aldım bu yuzden egıtıme gecınce hemen hemen her dersten muaf oldum ve sımdı 4 dersım var 1. donem.. bu yuzden de ucretlı ogretmenlıge basvurdum.. Ayrıca 2 yıllıklarda sıkıştırılmıs program uygulanr sadece öğretmenlık derslerı alınmaz egitim bilimleri ögretm ılke yont. vb. asıl 4 yıllıkda yaya yaya okunur :) Şimdi soylermsnz bana duz lıse, anadolu lısesı yada ögretmen lısesınden cıkıp okul öncesı ogretmenlıgı okuyup sadece 2. sınıfta gozleme gıden 3. sınıfta okul deneyımı dersı alıp hıcbısey yapmadan gecen 4. sınıfta ögretmenlık uygulamsnda sadece haftada 1 gun staj yapan birisiimi bu görevi daha tecrubelı daha ıyı yapar yoksa ben ve benim gıbı olanlarmı yazık cok yazık.... unutmayın bı cok bolumun 2 yıllıgına sadece meslek lısesınden gecıs yapılabılır buda demek oluyor kı 3 yıl lıse artı 2 yıl unv. toplamda 5 yıl meslegı ogrenmıs olunuyor yanı 4 yıllık mezundan daha cok donanıma sahıp olunuyor ama anlamak ısteyene.. Neyse yinede kpss de hepinize başarılar dilerim Allah yardımcımız olsun..
Yasemin Yavaş eklemiş. | 28 Kasım 2010 Saat 12:30
slm arkadaşlar...öğretmnler gününüz acı da olsa kutlarım..bende 2 yıl öğretmenlik yaptım ücretli olaraK..ilahyat mezunuyum ama sonra imamlığa geçtim sonra serfitika aldım başka bir kuruma...anladığım kadarı ile sizler memurluk konusunda bazı bilgi eksikliği değilde bilgi darlığı bıulunmaktadır..herşey değişiyor..benim 2adet diploma var kızdım mebe aldım...ilahyatı kazandım bitirdim..rehberlik öğretmenliğini ise paralı vaKIF ÜNİ DE OKUDUM HEMDE İMAMLIK YAPARAK...BEN BİLE 21 de başladım 28 de zor kadro aLDIM ÖĞRETMENLİKTE..ÇOK OKUMAK GEREK ARTIK HERKES ÖĞRETMEN...TÜRKİYE ÖĞRETMEN...SOKAKTAKİ Bİ KİŞİ DAHİ SORUN EN AZ ÖNLİSANS MEZUNU OLMUŞTUR..BUNLAR GÜZEL ŞEYLERDİR...HERKES MEMUR OLAMAZ AMA OKUYANIN DA HAKKINI VERİLMESİNDEN YANAYIM..İSTİHDAM AÇILMALI...BAZI KURUMLARDA KİŞİLER ÇALIŞMADAN DOLGUN MAAŞ ALIRKEN BİE EĞİTİMCİ ASGARİ ÜCRET DAHİ ALAMAMAKTA...DENGESİZLİKLER GİDERİLMELİDİR...AMA BİZ OKUMALIYIZ HEMDE ÇOK BİRGÜN ALLAH VERİCEKLTİR...HEPİNİZİN ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLARIM DİLEKLERİNİZİN GERÇEKLEŞMESİ ÜMİDİYLE..DUA ETMEK BİZDEN ÇALIŞMAK AZİM DE SİZDE..SDAYGILARIMLA...HACI YARDIMCI
HACI eklemiş. | 24 Kasım 2010 Saat 18:03
2 yıllıklarlaaa derdiniz ne yaaaa? soruun neee sizin gelmediğiniz beğenmediğiniz yerlerdee görev yapmak mı öğretmenliğin kutsal olsuğununn köydekininde şehirdeki insanın da öğrenci olduğunun ve bi öğretmene ihtiyaç duyduğunun farkında olmak mı? yaaa tamaaam öğretmen olmuşsunuzz ama adamm olamamışsınız eywallah ücretlilerde gitmesin köylere öğrencilerde başının çaresine baksın yazıkk gerçekten sizin aldığınız eğitime yazık.
sedaa eklemiş. | 24 Kasım 2010 Saat 17:36
slm
milli eğitimi kınıyorum verdikleri parayı istiyorlarsa geri verebilirim. Allah akıl fikir versin! üçretli öğretmenlre verdikleri maaşı çok görüyorlarki herhalde 100'de 20'ye yakınını kesiyorlar ben bu hesabı kimden soracağım hııı.Kendinize çok güveniyorlarsa kadrolu öğretmenlerden kesin hadi bakalım.
Süleyman eklemiş. | 24 Kasım 2010 Saat 16:52
Arkadaşlar ücretli öğretmenlik yapıyorsunuz ama bu konu hakkkında hiç bir şey bilmiyorsunuz..sizler kadrolu öğretmen deilsiniz ki tatil günlerinde bile maaş alabilesiniz..mesela 1 drs ücretiniz 7.02 yani günlük 42.12 tl yapar.hafta da210.6 tl yapar .bunuda 4 çarpın (4 hafta yani ) toplam 842.4 tl yapar.mesela 1 ay içinde 1 haftalık bayram tatili oldu o 1 haftalık paranız kesiliyor ve kalanı yani 631.8 siz alıyorsunuz.raporlu olduğunuz zamanlarda gelmediğiniz zamanlarda tüm tatillerde ücretiniz kesiliyor....YANİ ARKADAŞLAR KİMSE SİZİ KANDIRMIYOR Kİ KİMSE KİMSENİN PARASINI KIRPAMAZ BUNA GÜCÜ YETMEZ...
anasınıfı eklemiş. | 23 Kasım 2010 Saat 14:42
BEN MÜZİK ÖĞRETMENİYİM BU SENE ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİGE BAŞLADIM BAŞLAMAZ OLAYDIM.ALDIGIM MAAŞDAN UTANDIM.26 SAAT DERS VERİLDİ 2AYDIR ALDIĞIM PARA 420TL.NASIL BİR İŞ ANLAYAMADIM.SONUCDA BİZDE DİGER ÖĞRETMEN ARKADAŞLAR GİBİ AYNI OKULDA ÇALIŞIYORUZ HATTA DAHA FAZLA EMEK BİLE VERİYORUZ.AMA KARŞILIĞI ....HAKSIZLIK BENCE.
SEMA ALADAĞ eklemiş. | 21 Kasım 2010 Saat 02:18
ben açıköğretim işletme mezunuyum. ücretli bilgisayar öğretmenliği yapıyorum.bana eğer bu hak verilmişse neden yapmayayım.eğitim mezunu olupta daha çarpım tablosunu bilmeyenler var.öğretmen olupta iki lafı biraraya getiremeyenler var. ben meslek lisesi mezunuyum üniversite sınavından aldığım puanla sınıf öğretmenliğini çok rahat kazanabilecek kadar , okul puanı 93 puan alabilecek kadar iyi bir öğrenciydim ve aldımda fakat meslek lisesi olduğum için tercih yapamadım.yani öğretmenlik mezunu olmayıp ta sizden çok daha iyi olan lisans mezunları var. eleştiri yaparken lütfen biraz daha ölçülü olun...sizin karşınıdakilerin de bir üniversite mezunu olduğunu unutmayın..kimse kimseye haddini bildiremez... suç öğretmenlik mezunu olmayıpta öğretmenlik yapanlarda mı? yoksa bizi buna mecbur eden sistemde mi?..lütfen biraz düşünün ...ha diyeceksiniz ki git kendi işini yap. KPSS de 79 puan aldığım halde atanamadım ...bankalar ise kimseye duyurmadan kendi adamlarını alıp yerleştiriyorlar... ben bu işi yapmak zorundayım ..23 yaşındayım ve kendi ekonomik bağımsızlığımı elde etmek zorundayım... hükğmet bizide yerleştirsin biz de kendi işimizi yapalım dünya sadece öğretmenlerin etrafında dönmüyor.. dikkat edin bakalım KPSS deki skandalın açığa çıkmasından sonra en çok kimlerin sesi çıktı...bizim sınavımız iptal bile edilmedi...uzun lafın kısası burada ne öğretmenler haksız ne de diğer lisans mezunları ..
ilkay eklemiş. | 20 Kasım 2010 Saat 22:04
mrb eskısehır de besyo mezunu olup da ucretlı ogretmenlık yapan arkadslarımz var mı aramızda?ucretlı ogretmenlıge basvurudakı krıterler nelerdr ılcelerde veya beldelere beden egıtımı ogretmenı vermıolarmıs dogru mu?calısan varsa lutfen cevap yazsın:(((
sibell eklemiş. | 20 Kasım 2010 Saat 12:31
ana sınıfı öğtetmenleri tam maaş alıyo tam saat ders veriyo ama bn 540 tl maş aldım nerde 842 tl maaş bu ne böyle kandırılıyo muyuz !!!!
asya asya eklemiş. | 18 Kasım 2010 Saat 16:48
ben 2 yıllık çocuk gelişimi mezunuyum ve ana sınıfı öğrtmnlği yapıyorum ücretli olarak 1 aylık maaşım 540 tl attı ve şok geçirdim nerde 842 tl maaş bizi kandırıyorlar mı!!!! ne olacak böyleeeee ya
asabi eklemiş. | 18 Kasım 2010 Saat 16:44
arkadaşlar ben 1997 senesinde lise eğitimine başladım ve o yıl biz ünv. kazanmamamız için kat sayı getirildi ve meslek lisesi mezunu oluyorsun ama branşınla alakalı mühendisliği bile kazanamıyorsun eeeeeeeee biz de öğretmenlik kazandık ancak ve şimdi bana bir tane kadro veriyor bende ücretli öğretmenlik yapıyorum kadroludan daha az para almama rağmen sivil akbil kullanıyorum hiç bir indirim yok yaaaaaaaaaa bizi bu hale getirenlerden diğer tarafta hesabını soracağız tabii bu hükümette kaç senedir başımızda ama bizim için bir çözüm daha sunulmadı arkadaşlar ünv. mezunuyum borç batağından kurtulamıyorum
sitem eklemiş. | 18 Kasım 2010 Saat 10:19
Morfikirler : Yeni yorum eklendi.
bu şahıs kimdir??? ====>>> seda çakmak eklemiş. | 13 Kasım 2010 Saat 01:07

Neden senin öğretmenlik yapmana karşı çıktığımızı yazdıklarını okuyan arkadaşlar analar.
Tamam biz össyi kazanarak adam olamadık,okulu bitirerek adam olamadık ve adam olamadığımız için de bu devletin yapmış olduğu ve içinde hileler,hırsızlıklar kayırmalar olan kpss sınavını kazanamadık ve bundan dolayı adam değiliz de sen nesin???*
sen NESİN, vasfın Neee,ÖĞRETMEN olabilmeyi hakedecek ne yaptın ?
Bu devlet senin gibilerini sınavsız bile yerleştirdi üniversiteye.Sizinle aynı kampüsü paylaştık,aynı yurdu paylaştık ve aynı havayı soluduk malesef. Hiç haketmediğinizi davranışlarınızla orada da gösterdiniz.

Evet ben karşıyım önlisans mezunlarının öğretmenlik yapmasına karşıyım ama sadece onlara değil branşı olmayıp da alakasız derslerde görevlendirme alan lisans mezunlarının da öğretmenlik yapmasına karşıyım.

Asıl olarak ücretli öğretmenliğe karşıyım böyle saçma bir sistem mi var dünyada ?

Hükümetin eğitime verdiği değer budur işte.

300 000 (üç yüz bin)öğretmen açığı varken atamaya yapmayan 5bin-10bin öğretmen atayınca bas bas reklamını yaptıran hükümet açığı ücretli öğretmenlerle kapatıyor.

Sebep sorulunca açık var ama bütçe yok deniliyor.

Daha fazla yorum yapmıyorum

Herşey çok güzel , hiçbir sorunu yok bu ülkenin
vedat eklemiş. | 15 Kasım 2010 Saat 16:35
2 yıllıklar çekin elinizi öğretmenlikten diosunuz iyi güzelde.benim çalıştığım okula kuaförlük bölümü acılalı 10 yıl olmuş ve 10 yıldır bir tane kadrolu gelmemiş.şimdi ben giriyorum.öğretmen gelmeyince çocuklar ne yapsın.3 yıllarını boş boş oturarak mı geçirsinler.yada bölüm kapansın.zaten bölümler kapatıla kapatıla bölüm kalmamış.evet bende 4 yıllıklara haksızlık olduguna katılıyorum.ama sizler bunu şahsi algılıyosunuz.2 yıllık bitiren arkadaslara kızıosunuz.sorun 2 yıllık bitiren ve öğrtmenlik yapan arkadaslarda değil.sorun meb.da atasın o zaman 4 yıllık öğrtmen.inanın aldığım maaş yol parama ancak yetio gibi bişey.yol parasından sonra 200 tl kalıo bana.bu para içinde 1 saatlik yol gitmeye değmez aslında ama bende okurken yaşadım bu öğretmensizliği lisede.1.5 yılımız oturarak geçti.2 yıllık bitirmişede razıydık ama o bile gelmedi atasaydıya o zaman MEB.ayrıca ben işimi kimi 4 yıllıklardan daha iyi yaptığımı düşünüyorum.ama yinede 4 yıllık bi öğretmenleri olsa keşke.o çocuklar oturmak değil meslek öğrenmek istiolar.ve bende bu yüzden ordayım......
nagihan eklemiş. | 13 Kasım 2010 Saat 13:56
126 saat ders saatim var karşılığında tam tamına811.68 tl yattı. 12 sinde yattı. 14 ünde hesap kesiyorlardı. öğrendim muhasebeden ders saati 6.02 tl ve üzerine 53 tl asgari geçim ücreti ekleniyor ve veriliyor dendi.
ekrem eklemiş. | 13 Kasım 2010 Saat 10:22
yorumların hepsini okudum... gercekten coğu saçmalamış..öğretmen arkadaslarıma soyluyorum madem o kadar 4 yıl okuyup adam olmussunus neden KPSS gibi bir sınavı kazanamıyorsunuz. öğretmensiniz yaa kazanmanız lazım hani... öss yi kazandınız diye adam mı oldunuz yani 4 yıl okuduk diye hava atmayı 2 yıllıklara suc atmayı biliyorsunuz... sıkıysa KPSS yi kazanın sonra ona buna suç atın... ayrıca sizin girdiğiniz dönemki öss ile su anki 2 yılllıkların girdiği öss cok farklıydı adam bi turkce bir matematikle bitiodu işi simdi oyle mi mat 2 bilmen lasım fizik 2 bilmen lazım edebiyat bilmen lazım...
bende 2 yıllık mezunuyum ve ücretli öğretmenlik yapıyorum... ama ben o kpss ye girsem sizden daha yüksek puan alırım.. cunku bendeki bilgiler sizden daha fazla tek sanssızlığım ben sizin gibi öss yi kazanmak için dershanelere gidemedim ve malesef girdiğim yıl sınav sistemi değişti.. okulda ki öğretmenim diye gecinen adamlar bize bişi öğretmediği için lise de işte bu haldeyiz..bizi bu hale siz sürüklediniz sizde boyle havalarda gezerseniz çok sürünürsünüz...KPSS de basarılar :D
seda çakmak eklemiş. | 13 Kasım 2010 Saat 01:07
ÜCRET 7.02 DENİYOR AMA HESAPLANDIGINDA 6.02 LİRADAN VERİLDİGİNİ KİMSE BİLMİYOR HERHALDE YA MEB BİZİ KANDIRIYOR YADA MUHASEBEDEKİ MEMURLAR PARAYI CEPLERİNE İNDİRİYOR AYRICA GECEN SENE 6.3 OLAN SAAT ÜCRETİ BU SENE NASIL OLURDA 6.02 YE DÜŞER KİMSE SORMUYOR VE GECEN SENE ÜCRETLİ ÖĞRETMENLER KADROLULARIN 3 TE BİRİ MAAS ALDIGI İÇİN VERGİDEN İNDİRİM GÖRÜRKEN BU SENE NEDEN %35 KESİLİYOR , BEN 26 SAAT DERSE GİRİYORUM VE ALDIGIM NET ÜCRET 54 LİRA GEÇİM İNDİRİMİYLE BERABER 681 LİRA BUNUN YANINDA HALA MEB 24 KASIMDA KADROLULARA EK MAAŞ DÜŞÜNÜYOR BİZDEN İSE BAYRAM TATİLİ KESİLİYOR.KADROLU ÖĞRETEMENLER BU SARTLARDA SADECE HAFTADA 15 SAAT ÇALISARAK ULAŞABİLİYORLAR VE BİZDE BU İNSANLARLA AYNI YERDE ÇALISIYORUZ,EK ÜCRETLERLE BERABER YANİ BİZİM KADAR DERSLERE GİRDİKLERİNDE 2000 LİRA MAAS ALIYORLAR VE HİÇ BİR İŞE BURUNLARINI SOKMUYORLAR OKULLARDA HER İŞİ ÜCRETLİLERE YÜKLÜYORLAR.. BİRDE UTANMADAN 24 KASIMDA EK ÜCRETLER ARTSIN EK MAAŞ VERİLSİN BİRDE SENE BAŞLARINDA 570 LİRA KİTAP KAGIT PARASI ALSINLAR , BİZLERDE BİR KPSS KURSUNA GİDECEK PARAYI VE ZAMANI BULAMIYALIM , BİNÖİŞLER DEVLETİN SIRTINA DEH DİYORLAR BİRDE AĞLIYORLAR AYIP BUKDARI ARKADAŞLAR. BUNA BİRİLERİ DUR DEMELİ ARTIK
ilyas eklemiş. | 12 Kasım 2010 Saat 14:05
arkadaşlar bilenler cevaplasın ücretli öğretmen ders saati ücreti net olarak nedir???????? ayın kaçından kaçına hesaplanıyor????? doğru net kesin cevap bekliyorum.....
ayrıca 2 yıllıklar çekin elinizi mesleğimizden bu kadarda ayaklar altına alamazsınız mesleğimizi bu ne rezalettir ya açıköğretimde okuyacak gelecek öğretmenlik yapacak hadi bunuda boşverdim bide utanmadan öğrencilere 2 yıllığım ücretliyim diyo öğrencilerde hocam 2 yıllıklarda öğretmen oluyo siz niye 4 yıl okudunuz diyo... bu ne ya herkes haddini bilsin bi grafiker ile dış ticarettci ne anlar edebiyattan bende edebiyat okudum gidim doktor olim bari hahaha.... HERKES HADDİNİ BİLSİN........HADSİZLERE ÖNEMLE DUYURULUR..... HERKES KENDİ İŞİNİ YAPSIN....BU 2 YILLIKLAR YÜZÜNDEN FEN EDEBİYAT MEZUNU ARKADAŞLARIM ÜCRETLİ BİLE YAPAMIYOR YA....
BİLGE ÇOKBİLMİŞ eklemiş. | 11 Kasım 2010 Saat 23:57
brc mtl güzel kardeşim o kadar insan yalanmı söylüyor evet milli eğitim yalan söyledi 850 gibi bir rakam alan yok ben malatyada ücretli öğretmenim kasım ayı ücretlerine bugün baktım 120 saat tam girenlerin alacağı rakam 766tl saat ücreti 6.38tl denk geliyor. bilip bilmeden genelleme yapma.
alper eklemiş. | 11 Kasım 2010 Saat 21:48
Arkadaşlar Merhaba,
Yazıma öncelikle bir soru ile başlıyorum.Rehberlik derslerini saymıyorlar ve ücret vermiyorlarmış doğru mudur?
Bu konuyu araştırıp mebe danışıcam fakat okula başladığımdan beri sıkıntı yaşıyorum .Önce 30 saat ders verildi buna rehberlik derside dahil aradan 3 gün geçti elime bir program daha sıkıştırıldı ve ders sayısı 31 saat olmuş.31 saat üzrinden mi ücret alıcam diye sordum hayır 30 saat dediler haliyle bende ücretini almadığım bir derse girmek istemediğimi söyledim.Bana 31 saat derse girsenizde 30 saat alıcaksınız çünkü rehberlik dersi ücrete dahil değildir dendi.Bir sürü tartışma itiraz çabaları ama sonu kötüye gitmeye başladı.Neyse bir hafta 31 saat girdim daha sonra yeni bir program daha verildi elime fazladan verdileri 1 saati almışlar yani ilk verdikleri programı tekrar verdiler ama oda 30 saat girdiğim rehberliğinde dahil olduğu programdır.Ancak bana 29 saat ücreti vereceklerini söylediler ben şu an 30 saat derse giriyorum fakat 29 saat ders alıyorum.Şimdi iki konu üzerinde durayım ben tartışmamı artık onlarla yapmayacağım çünkü seviyemi düşürmüş olmaya başladım.Beni idarenin verdiği görevlere uymayan biri olarak lanse etmeye başladırlar.Mebe danışıcam artık fakat yine gayet iyi biliyorum ki daha öncede ücretli öğretmenlik yaptım ve rehberlikte aldım ve ücreti ödendi.Sadece aradan bir sene geçti ne değişti onu öğrenicem.Birde ücretli öğretmenlik sıkıntısının sadece para olmadığının okullarda maruz kalınan haksızlıklarada değinmek isterim.Teşekkürler...
istikrarr eklemiş. | 11 Kasım 2010 Saat 17:12
ANTALYADA REHBER ÖĞRETMENİM...OKULUN AÇILDIĞI GÜNDEN BERİ EKSİKSİZ ÇALIŞIYORUM.ALDIĞIM İLK MAAŞ 464 TL. GÜLEYİM Mİ AĞLAYAYIM MI BİLEMİORUM
ELİF.... eklemiş. | 11 Kasım 2010 Saat 10:05
ben nette ücretli öğretmenin ders saati 7.2 diye okumuştum ama bana bu ay 88 saat için 581 tl yattı. yani saat başı 6.6 oluyor. çok şaşırdım. inşallah bu atamalarda tüm hakedenler atanır da rahatlarız.
sevcan eklemiş. | 10 Kasım 2010 Saat 15:49
ya bilgiler doğru saçmalamayın ben biyoloji mezunuyum ücretli sınıf öğretmenliği yapıyorum haftada 24 saat derse giriyorum. 650 lira maas alıyorum. 1. sınıflarda 30 saat tam ders olduğu için 850 lira alıyorlar. yani saati 7lira. saçma sapan şeyler söylemeyin. her yerde ders ücreti aynıdır. hem branşımız olmayan bir işi yapıyoruz hemde söyleniyorsunuz. daha iyisini buluyorsan git orda çalış. ben günde 3 vasıta gidiş 3 vasıta geliş yapıyorum günde 6 kere otobüse biniyorum ama şikayetci değilim hiç yoktan iyidir diyorum.
brc mtl eklemiş. | 09 Kasım 2010 Saat 17:47
Gündelikçi gibi çalıştırıosun bari hakkını yeme insanın ya üstte koskocaman yazmıssın brüt 8,32 net 7,02 die ama saat ücreti 6,49 a geldi ..bazıları hala 7,02 die tutturmus o zmn kafasına göre dagıtmıs meb bu maaşları anlamıorm deliricem ya ..
Canan Can eklemiş. | 08 Kasım 2010 Saat 23:35
slm bende 2 yıllık mezunuyum ve bu 2. senem ücretli öğretmenlikte burada pek çok 2 yıllık 4 yıllık tartışması yaşanmış. ben istemezmiyim 4 yıllık mezunu olmayı benim memleketime gelmeyen ve gelipte derslerde uyuyan bana ders anlatmayan 4 yıllık mezunlarına sesleniyorum suç kimde...... benden önce buraya 2 tane kadrolu öğretmen atanmış ama daha köyü görmeden vazgeçmişler. suç 2 yıllık okuyanlardamı yoksa bu çocukları elimize veren 4 yıllık mezunlarında mı???? ama ben o öğretmenler gibi derslerde uyumuyorm hatta seviyemin dışına kadar çıkıyorm ki bu çocukların sonu benim gibi olmasn ya adam gibi gelin doğuda görev yapın yada sesinizi kesin bağırmak istiyorsanız mebin önüne gidin.......
ahmet ..... eklemiş. | 08 Kasım 2010 Saat 21:26
ark.da özel eğitimde çalışıyorum ücretli öğretmenlik yapıyorum eylül ayı 910 lira yatmış bana bi de bize %25 fazla verdikleri halde saati 7 lira olmuyo bile
elif eklemiş. | 07 Kasım 2010 Saat 19:36
arkadaşlar ücretli beden eğitimi öğretmeniyim.Haftada 28 saat derse giriyorum.Ekim ayında 110 saat derse girdim.Aldığım maaşta 710 lira.Yani 710'u böl 110'a 6.45 yapar.Neden 7.02 değilde 6.45'den yatıyo ders saati ücretimiz.geçen ay 7.01'den yatmıştı.bir ay bir ayı tutmuyor bu nasıl iştir anlamadım gitti.hangi işimiz doğru ki bu doğru olsun bizim zaten.......
fundabesyo eklemiş. | 05 Kasım 2010 Saat 22:18
sayın seda önce siz alfabede "q" harfi varmı onu öğrenin çocuklarada onu öğretmeynde...ordan konşmak kolay. versinler kadroyu kimse mağdur olmasın herkes işini yapsın. sizde kendinizi reel söktörlere verin. 2 aydır ben sınıfta ikamet ediyorum illaki daha beteri var ama şehrlere o kadar bakım yaplrken burada kökten ilgisizlik var. odun yok sırtımda yorganla gezer oldum. bir bayan 2 yıllık geldi ve 1 saatte gitti ben yine kadrosu geleceği bkliyorum. bana gelmesi ümidiyle.
ekrem eklemiş. | 01 Kasım 2010 Saat 18:49
ücretli beden egıtımı ogretmenıyım bı ayda aldıgım para 600 tl LNT olsun boyle işe pazarda limon satsam daha cok kazanırım herhalde :)))
can cancı eklemiş. | 30 Ekim 2010 Saat 12:30
ya ücretli öğretmenlere laf atmayın kolaysa siz gelin köylerde öğretmenlik yapın yağmur yağdığında evin çatısı akar wc dışarda düzen yok karda kışta üç kuruş için çalışmaya çalışıyolarlar kolaysa gelin siz çalışın ama siz şehirleri tercih edersiniz
cansu eklemiş. | 28 Ekim 2010 Saat 16:10


Yorum Ekleyin
Başlık
Yorum
Ad Soyadınız
Mail
Web Sitesi
Beni hatirla
Yeni bir yorum geldiginde haber verin.
Lütfen Cevaplayın
Yandaki harfi yazın, 'n' 

Ara

İletişim ve Reklam

Gizlilik Bildirimi

Morfikirler rss

Morfikirler